حبیب آقاجری گفت: بسیج کاهش وابستگی به نفت را مد نظر دارد لذا وابستگی به نفت در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته است احتمال کسری بودجه را پدیدار و نگرانی هایی را ایجاد می کند
کد خبر: ۸۹۵۰۱۸۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

حبیب آقاجری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر در بودجه کشورمان ، وابستگی به نفت افزایش یافته است که توانسته مشکلاتی را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه  دولت باید درصدد ایجاد درآمدهای غیر نفتی باشد افزود: کاهش درآمدهای نفتی از دیرباز خواست تاریخی مردم بوده است و همچنان در شرایط  کنونی هم تداوم دارد این در حالی است که ناملایمات فعلی در بازار نفت دیده می شود و این مسیر اقتصاد کشورمان را در سال های آینده نامشخص می کند.

وی در ادامه افزود:  بسیج کاهش وابستگی به نفت را مد نظر دارد لذا وابستگی به نفت در شرایطی که قیمت نفت کاهش یافته است احتمال کسری بودجه را پدیدار و نگرانی هایی را ایجاد می کند لذا بسیج توانسته راهکارهایی را اعم از فعال سازی بخش خصوصی، مشارکت مردم ، راه اندازی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط، صادرات محوری و تولید گرایی را داشته باشد. از اینرو عوامل داخلی و خارجی نمی تواند تاثیری ژرف داشته باشد.

ارسال نظرات