نشست خبری تشریح برنامه هفته بسیج در سپاه شهرستان بوکان با حضور اصحاب رسانه و معاون هماهنگ کننده این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی ، نشست خبری معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان  با حضور اصحاب رسانه برای اعلام برنامه ها و فعالیت های متعدد و متنوع بسیجیان در زمینه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، علمی، هنری و... در هفته بسیج برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان در این نشست خبری، ضمن تسلیت ایام آخر ماه صفر و حادثه غم انگیز زلزله در استان کرمانشاه که بیش از 400 نفر از هموطنانمان جان به جان آفرین تسلیم کردند، گفت: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره)  در 5 آذر ماه 1358زمینه مشارکت همه جانبه مردم برای حفظ و حراست از انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کرده است و اگر تاریخ را ورق بزنیم ، بسیج همواره کمک کار مردم و نظام در تمام ابعاد و عرصه ها بوده است که همیشه این کار را با بصیرت ،آگاهی و گوش به فرمان ولایت انجام داده است.

 سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی گفت : بی گمان نقش بسیج در تمام دوره های انقلاب غیر قابل انکار است و امید است با بهره گیری از چنین نیروی عظیمی در میدان های حساس شاهد پیشرفت های بسیاری در همه زمینه ها باشیم.

وی با بیان اینکه پویایی و نشاط از ویژگی های بسیج است افزود: بدون شک یکی از اهداف والای نظام اسلامی ایران صدور انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی است و بسیج  هم در عرصه حضور درجنگ تحمیلی و سایر زمینه ها به اذعان دشمنان، هر وقت حضوری فعال داشت موازنه را به نفع خود تغییر میداد و اینک به عنوان الگویی موفق و آزمون پس داده، در کشورهای عراق و سوریه توانسته است نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند و گروههای تکفیری وداعش نفس های آخر خود را می کشد.

سرهنگ مودبی تصریح کرد: بسیج مختص به زمان و مکان و قشر خاصی نیست و عرصه بسیج عمومی است و همه در آن سهیم می باشند.

وی در ادامه از اجرای بیش از 120 عنوان برنامه ی متنوع در سطح حوزه ها و پایگاههای سپاه بوکان خبر داد و افزود: شعار راهبردی هفته بسیج امسال، "بسیج مظهر مردم سالاری دینی" خواهد بود که انجام فضا سازی تبلیغی ، دیدار با علمای شاخص شهرستان ،برگزاری کارگاههای آموزشی و پیشگیری ، نشست های روشنگری ، برگزاری نشست های  اقتصاد مقاومتی و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی ،ویزیت رایگان ،برگزاری یادواره شهداء ، دیدار و سرکشی از خانواده شهداء و غبار روبی و عطر افشانی مزار شهداء ،برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ، اجرای میدان تیر و پدافند غیر عامل در سطح مدارس شهرستان و... از مهم ترین برنامه های اجرایی در طول این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان افزود: روز ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب است که به نام "بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی" نامگذاری شده که در این روز تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان "شکوه مقاومت" در شهرستان بوکان را خواهیم داشت.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی عنوان کرد: روز 9 آذر ماه برنامه یادواره شهدای شهرستان با مشارکت تمامی ادارات در سالن سیمرغ اجرا خواهد شد که در راستای کنگره شهدای 12 هزار نفری استان آ. غربی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز بسیج در تمام عرصه ها بخصوص در عرصه سازندگی و رفع محرومیت زدایی در کشور پیشتاز است گفت: در شهرستان بوکان نیز بسیج سازندگی در رفع محرومیت زدایی در روستاهای محروم شهرستان تلاش کرده است که طی این هفته دو طرح مرمت و بازسازی مساجد با اعتباری بالغ بر 550 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است هفته بسیج از 29 آبان آغاز شده و برنامه های این هفته تا 5 آذر که سالروز تشکیل بسیج بفرمان بنیانگذار کبیر انقلاب می باشد؛ در پایگاهها و مراکز این نهاد مردمی در سراسر کشور ادامه می یابد.

این نشست خبری به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه بوکان در محل  اتاق جلسات فرماندهی این سپاه  برگزار شد.

 

ارسال نظرات