مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت : در شش ماه نخست امسال ۲۰مورد وقف شده که وقف در سال گذشته ۳۲مورد بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۲۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

 امامزادگان قطب بزرگ فرهنگی محسوب می شوند/ ۲۰مورد وقف در شش ماه نخست سال جاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امامزادگان قطب بزرگ فرهنگی محسوب می شوند گفت : براساس نیاز جامعه باید همگی دست به دست هم دهیم و ترویج وقف در جامعه را بیشتر کنیم.

وی به برنامه های دهه وقف نیز اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۳۰برنامه در دهه وقف اجرا می شود که از مهمترین و شاخص ترین این برنامه ها همایش یاوران وقف با مشارکت آموزش پرورش در ۵ آذر ماه در کانون شهید رجایی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل اضافه کرد: ازآنجایی که دانش آموزان امروز آینده سازان جامعه هستند و بجای اینکه ترویج وقف را در قلب آن ها نهادینه شود بجای اولین باد از ظرفیت آموزش و پرورش همایش اجرا می شود.

وی گفت: برای اینکه مسائل فرهنگی نهادینه شود ۱۷امامزاده شناسایی شده که باید اول زیرساخت ها تامین شود و برای همین منظور کارهای عمرانی در امامزاده ها در حال اجرااست که البته درکنار کارهای عمرانی به کارهای فرهنگی هم پرداخته می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: تعدادی از موقوفات استان ازلحاظ حقوقی مشکل داشتند که مسائل حقوقی این امامزاده برطرف شده و در اخذ سند هم گام های موثری برداشته شده است و تکلیف ۷۵۱ زمین مشخص و سند دار شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار