خبرهای داغ:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه هم اکنون 170 موقوفه ثبت شده در ملایر داریم، گفت: 19 میلیون و 500 هزار تومان در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی از محل موقوفات متبرکه در ملایر هزینه شده است.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۴۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

وجود 170 موقوفه ثبت شده در ملایرحجت الاسلام ابوذر عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت دهه وقف با اشاره به اینکه در این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار می شود، اظهار داشت: دیدار با امام جمعه، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام امامزاده عبدالله(ع)، برگزاری جلسه اخلاق برای کارکنان اداره اوقاف، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه های شاخص در این دهه است .

وی با اشاره به اطعام افراد هدف در راستای نیت واقف در مقبره سیف الدوله گفت: در همین راستا همایش «لبیک یا رسول الله(س)» در شهرستان و ارائه گزارش فعالیت در صدا و سیمای مرکز همدان نیز از برنامه‌های دیگر اجرایی است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان کرد: در این ایام کلینک داندانپزشکی اوقاف ملایر برای خانواده های نیازمند تخفیف 50 تا 70 درصدی دارد و همچنین برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در میادین و اماکن ملایر را خواهیم داشت .

وی با اشاره به اینکه در دهه وقف همایش یاوران وقف برگزار می شود، اظهار داشت: در این دهه از هیئت امنای نمونه شهرستان ملایر تجلیل شده و عملیات عمرانی امام زاده کلهر آغاز می‌شود .

عباسی با بیان اینکه هم اکنون 170 موقوفه ثبت شده در ملایر داریم، افزود: مرکز طرح حافظان قرآن کریم از دیگر برنامه‌های دهه وقف است و در بحث اورژانس ملایر قرار شده است که اداره اوقاف مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای راه اندازی و ساخت آن کمک کند و این در حالی است که مشکلات مختلفی وجود دارد و این با شفاف سازی پیمانکار قابل حل است .

وی از پرداخت و صرف 19 میلیون و 500 هزار تومان در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی از محل موقوفات متبرکه و همچنین 274 میلیون تومان نیز به زوار فقیر کمک هزینه شده است و همه این هزینه ها در راستای نیات واقفان بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان کرد: برخی فکر می کنند اوقاف یک دستگاه خودپرداز است اما اینگونه نیست این خودپرداز رمز دارد و رمز آن نیت واقف است و ما نیز خطوط قرمزی داریم که نمی توانیم از آن خارج شویم .

وی با اشاره به تعطیلی کوتاه مدت استخر سیفیه افزود: تعمیرات داخلی، مجوز نداشتن سرسره آبی و...  علت تعطیلی استخر بود که در حال حاضر اوقاف استخر را بازگشایی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات