رئیس جهاد کشاورزی استان از لغو قرارداد گلخانه داران از سوی فرودگاه یاسوج خبرداد.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۷۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
سال ۹۰ میان مسئولان وقت استان قرادادی منعقد شد که بر اساس متن این قرارداد مقرر شد دربخشی از محوطه بدون استفاده فرودگاه ۱۰ مجتمع گلخانه‌ای جهت اشتغال بانوان فارغ التحصیل رشته کشاورزی ایجاد شود.
بنا به این گزارش، براساس این قرار داد گلخانه داران متعهد شدند به مدت ۱۳ سال بابت زمین به فرودگاه اجاره پرداخت کنند، ولی این قرار داد هنوز به نیمه نرسیده از سوی فرودگاه لغو شده واین مجموعه خواهان تخلیه گلخانه‌ها از فرودگاه یاسوج شده است.
اختلاف مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و فرودگاه مرکزی یاسوج بر سر چگونگی ادامه فعالیت مجتمع گلخانه‌ای مستقر در این فرودگاه، باعث نگرانی دست‌کم یکصد کارگر شاغل در این واحد تولیدی شده است.
ایجاد این مجمتع گلخانه‌ای به قراردادی بازمی‌گردد که در سال ۱۳۸۹ بین شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان کهکلویه و بویراحمد با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی منعقد شده بود.
سالیانه ۵/۲ میلیون گل رز و ۲۵۰ تن سبزی و صیفی به ارزش ۳ میلیارد تومان در ۱۰ گلخانه واقع در محوطه فرودگاه یاسوج تولید می‌شود.
جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خصوص لغو این قرارداد از سوی فرودگاه یاسوج، با بیان اینکه در مجموع مبلغ ۷ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز گلخانه‌های واقع در محوطه فرودگاه یاسوج هزینه شده است گفت: با هیچ مسئولی نشستی در خصوص ملغی کردن قرارداد با گلخانه داران برگزار نشده و به تبع صورت جلسه‌ای نیزمنعقد نشده و این تصمیم یک طرفه از سوی فرودگاه یاسوج ظلم به طرف مقابل است.
در حالی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی معتقد است فرودگاه یاسوج بر خلاف متن قرار داد خواستار افزایش اجاره گلخانه هاست، رئیس فرودگاه یاسوج با رد این ادعا گفت: برابر با متن صریح قرار داد هرگونه واگذاری به غیر، خرید و فرش، رهن و اجاره در این قرار داد ممنوع بوده و این درحالی است که بیش از ۷۰ درصد از این واحد‌های گلخانه‌ای برابر مستندات به غیر واگذار شده است.
محسنیان افزود: این امر به معنای تخلف صریح از متن قرار داد است و گلخانه داران باید محوطه فرودگاه را تخلیه کنند.
گفتنی است فرودگاه یاسوج حکم دستگاه قضایی استان را برای تخلیه گلخانه‌ها در دست دارد، حکمی که در صورت اجرایی شدن قطعا گلخانه داران را متضرر خواهد کرد.
رئیس فرودگاه یاسوج در همین رابطه می‌گوید تنها راهکار قانونی این مسئله اجرای حکم است و فرودگاه یاسوج قصد دارد بدون هیچ چشمداشتی و فقط به دلیل درک شرایط اقتصادی استان و مراعات حال بهره برداران و کارگران این مسئله را مدیریت کند و تنها راه حل این مشکل امضای قرار داد جدید است.
محنایی معاون اقتصادی استاندار در خصوص مناقشه ایجاد شده میان جهاد کشاورزی و فرودگاه یاسوج گفت: باتوجه به حکم دادستان در خصوص این مسئله قصد داریم در نشستی با حضور استاندار، مقام قضایی، طرفین قرار داد و کارشناسان حقوقی این مناقشه را به گونه‌ای حل کنیم که نه برای فرودگاه مشکلی ایجاد شود و نه گلخانه داران بیکار و متضرر شوند.
ارسال نظرات