کد خبر: ۸۹۵۰۳۱۸
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
نستهن مقدم در نشست هماهنگی بررسی واگذاری پارک جنگلی یاسوج اظهار داشت: خواسته شهرداری یاسوج از مسئولان و متولیان امر مشارکت در احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت است.

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج برای تامین زیرساخت‌های مختلف ۳۰ میلیارد ریال در پارک جنگلی هزینه کرده است، عنوان کرد: انتظار می‌رود در صورت قطعیت سرمایه گذاری وزارت نفت در این پارک این میزان اعتبار به شهرداری بازگردانده شود.

مقدم با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج با کلیات اجرای طرح مخالفتی ندارند، ابراز کرد: انتظار داریم در زمینه جزئیات طرح هماهنگی کامل با مجموعه مدیریت شهری وجود داشته باشد.

رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این نشست از بی‌توجهی به نظرات شورای شهر در زمینه مصوبات احداث مجتمع رفاهی نفت در پارک جنگلی گلایه کرد و گفت: در نشست‌های بررسی و برنامه‌ریزی جزئیات این طرح از شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید دعوت شود تا بتوانیم از منافع مردم حمایت کرده و لحاظ کنیم.

سید هدایت اکبری پارک جنگلی را در محدود خدمات شهری دانست و بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز در حریم و محدوده شهر باید با هماهنگی شورا و شهرداری انجام شود و البته دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: پارک جنگلی یاسوج به مساحت ۹۳۸ هکتار برای مدت ۱۵ سال به شهرداری یاسوج واگذار شده و در صورت ۷۵ هکتار از این میزان به وزارت نفت باید شهرداری بیاید و فسخ قرارداد کند.

عزت‌الله بهشتی افزود: شهرداری یاسوج تاکنون به تعهداتش در زمینه ۴۰۰ هکتار عملیات اصلاحی و ۴۰۰ هکتار حفاظت عمل نکرده و بیشترین قطع درخت و آتش سوزی مربوط به همین پارک است.
ارسال نظرات