تنها راه نجات کشور نگاه به دست دیگران نمی باشد، بلکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۰۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه تعاریفی که در حوزه کار آفرینی شده است بسیار متنوع است گفت: کار آفرینی موتور اقتصاد هر کشوری محسوب می شود.

مهدی عباسی افزود: طی چند سال اخیر اقدامات شایانی در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور و نیز ورود جوانان به این مقوله صورت گرفته است و آنچه که در حوزه کارآفرینی می‌توان از آن به عنوان یک دغدغه یاد کرد، بحث فراهم نبودن بسترهای لازم برای ورود جدی به این عرصه است.

وی اظهار داشت: اصطلاح کارآفرینی هم که امروز خیلی مستعمل است، بحث اصلی توسعه اقتصادی کشورهایی با اقتصاد برتر است  و برای نهادینه شدن فرهنگی که به سوق جوانان به سمت کارآفرینی منتج می شود، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی بسترهای لازم برای ورود جدی به این حوزه هنوز آماده نشده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه می‌گیرند، تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، چکیده همه مطالبی است که بزرگان حوزه اقتصاد طی سال‌ها عنوان نموده اند. با این تفاوت که بر اساس شرایط ایران بومی‌سازی شده است در واقع سیاستی که مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده‌اند، پایه‌های علمی بسیار محکمی دارد و اگر درست انجام شود، اقتصاد ایران با سرعت بالا از اقتصاد جهان جلو خواهد زد.

مهدی عباسی افزود: فرهنگ سازی زیر بنای اصلی اقتصاد مقاومتی می باشد و برخی مسؤلین نیز با اصطلاحات اولیه آشناییت ندارند .

وی فرهنگ سازی را بهترین عمل دانست و گفت: بهترین کار این است که  فرهنگ سازی کنیم و تنها راه نجات کشور نگاه به دست دیگران نمی باشد و اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است .

رییس جهاد دانشگاهی زنجان  اظهار داشت: جبران عقب‌افتادگی‌های کشور  باید به گونه ای باشد که نگاهمان به مقوله اقتصاد مقاومتی متفاوت‌تر از آن چیزی باشد که تا به امروز بوده است.

ارسال نظرات