سید ساجد یعقوبی
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی اردبیل:
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی اردبیل گفت: کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی با حضور فعالان صنایع دستی استان اردبیل آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۲۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

کمپین صادرات خرده فروشی در اردبیل آغاز به کار کرد 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان در مراسم آغاز به کار این کمپین در نگارخانه خطایی اردبیل به قابلیت های صنایع دستی استان اردبیل اشاره کرد.

دباغ عبداللهی با تاکید به اینکه تاکنون در 61 رشته صنایع‌دستی پروانه تولید صادر شده است، افزود: سالانه بالغ بر 700 پروانه تولید در این استان صادر می شود.

وی با اشاره به ثبت پروانه تولید 17 هزار نفر فعال صنایع‌دستی در سامانه اینترنتی، اضافه کرد: علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز بدون پروانه تولید در رشته های مختلف صنایع‌دستی فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: 16 اثر صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده و تاکنون 34 نشان ملی مرغوبیت، سه نشان مرغوبیت یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی به تولیدات استان اعطا شده است.

دباغ عبداللهی با بیان اینکه صنایع‌دستی سالانه به اشتغال یکهزار نفر در استان کمک می کند، ادامه داد: 9 مرکز آموزشی و 250 باب فروشگاه صنایع‌دستی در این استان دایر است.

او متذکر شد: تاکنون یکهزار و 810 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان ارائه شده است و سه هزار و 184 نفر در 37 رشته صنایع‌دستی بیمه شدند.

دباغ عبداللهی با تأکید به پتانسیل بالای صنایع‌دستی استان اضافه کرد: به ویژه تولیدات استان قابلیت صادراتی داشته و در وضعیت فعلی ارزش سالانه صادرات صنایع دستی این استان 500 هزار دلار برآورد شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان معتقد است برای توسعه فروش تولیدات می بایست از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود.

او با بیان اینکه راه‌اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده‌فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، اضافه کرد: به واسطه اقداماتی از این قبیل می‌توانیم سهم خود را از بازارهای بین‌المللی ارتقا دهیم.

در این مراسم مدیر کل پست استان اردبیل نیز با اشاره به تغییر رویکرد پست کشور و توجه به فضای مجازی تصریح کرد: پست از شیوه سنتی و مرسولات صرفا فیزیکی تغییر رویکرد داده است.

علی امدادی متذکر شد: به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه پست هوشمند مورد تاکید بوده و جهت گیری به سوی پست الکترونیک از سیاست های جدید شرکت پست است.

او با اشاره به افزایش خرید و فروش های اینترنتی و اختصاص بخش قابل توجهی از مرسولات به خریدهای اینترنتی ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال جاری پست اردبیل 80 هزار مرسوله خرید اینترنتی را جابه جا کرده است.

مدیر کل پست استان با اشاره به اینکه نقل و انتقال خریدهای اینترنتی به دو شیوه آنلاین و پرداخت هزینه در مقصد انجام می شود، اضافه کرد: در سال جاری پست دو برنامه «جی نف» و «سیماک» را نیز در دستور کار اجرا دارد.

به گفته امدادی با طرح جی نف هر مکانی از کدپستی 10 رقمی برخوردار شده و در سیماک که سامانه مدیریت یکپارچه املاک است ، مراجعات برای استعلام املاک به شدت کاهش خواهد یافت.

میلاد پوررجب با بیان اینکه بعد از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد، اردبیل چهارمین شهر اجرای این طرح است، ادامه داد: کمپین از 21 آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار