فرمانده سپاه بیله سوار در همایش مشترک روحانیون بر تقویت جایگاه مساجد و پایگاه ها تاکید کرد و گفت: اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون،رمزموفقیت مساجد است.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۳۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون، رمز موفقیت مساجد است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صبح امروز همزمان با آغاز هفته گرامیداشت بسیج همایش مشترک ائمه جماعات، روحانیون، هیات امنای مساجد وفرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و جمعی از برادران و خواهران فعال بسیجی در حسینیه ثارالله سپاه بیله سوار برگزار شد.

دراین مراسم سرهنگ پاسدار اختری فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار در بیاناتی ضمن تبریک هفته بسیج خطاب به هیئت امنای مساجد و روحانیون گفت: باید با برنامه های خلاقانه و ابتکاری جوانان را به مسجد کشاند زیرا که هفته بسیج اساسا باید با همکاری روحانیون، فرماندهان پایگاه ها و هیئت امنا مدیریت شود.

وی به تشریح رشادت های بسیجیان در عرصه های مختلف از جمله دفاع نظامی پرداخت و گفت: چگونه میشد در اوایل تصور کرد که روزی اندیشه و تفکر بسیجی مرزها را درنوردد و پرتو آن در لبنان طومار رژیم صهیونیستی را جمع کند حال آنکه امروز آوازه این شجره طیبه در کل منطقه و جهان پیچیده است.

اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون، رمز موفقیت مساجد است

فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار گفت: عده ای تصور نمی کردند که بسیج در جنگ نرم موفق شود اما بسیج این میدان نرم را نیز مدیریت کرده و خواهد کرد.

سرهنگ اختری افزود: امروز بسج با داعش و گروه های تکفیری مقابله جانانه کرد و زمینه مقاومت چندین ساله را در سوریه و عراق و در برابر انبوهی از دشمنان فراهم نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رقم خوردن اندیشه و تفکر بسیج از ژرفای ذهن حضرت امام در آذر 58 نقطه عطف و حادثه مهمی بود و هیچ کس تصور نمی کرد بسیج سرنوشت جنگی را عوض کند که برای نابودی نظام اسلامی برنامه شومی تهیه و تدارک دیده بودند.

وی با بیان ایکنه امروز دشمن در مقابل تفکر بسیجی شکست خورده است، بر تقویت جایگاه مساجد و پایگاه ها تاکید کرد و گفت: اگر اتحاد مابین هیئات امنا، روحانیون و فرماندها پایگاه ها ایجاد شود امکان فعالیت های بیشتر مسجد و بسیج نیز فراهم می شود.

فرمانده سپاه شهرستان بیله سوار با طرح این مسئله که خالی کردن مساجد توطعه دشمن است افزود: دشمن از مسجد می ترسد زیرا که مسجد مردم را به نهضت و قیام علیه استکبار دعوت می کند.

 مقابله به مثل با جنگ نرم دشمن، وظیفه همگانی

اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون، رمز موفقیت مساجد است

حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد نیز که سخنران بعدی این نشست بود گفت: مسجد در صدر اسلام، محور تمام فعالیتهای اجتماعی، سیاسی، نظامی، قضایی، علمی و مذهبی بوده است و امروز با تغییر ذائقه ها و به روز شدن برخی مسائل، مساجد هم باید به روزرسانی شوند و در فکر تأمین نیازهای مردم باشند.

وی گفت: هیأت امنای مساجد و پایگاه های بسیج باید بازوهای توامند مساجد و ائمه جماعات باشند.

امام جمعه جعفرآباد تاکید کرد: امروز دشمن تاکتیک خود را عوض کرده و با ترویج خرافات و شایعات از طریق فضای مجازی به مبارزه با اعتقادات ما برخاسته است لذا ما هم باید دفاع و مقابله متناسب با آن را انجام دهیم.

 بقای اسلام بدون مسجد غیرممکن است

اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون، رمز موفقیت مساجد است

در ادامه حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار با تبریک هفته بسیج و آغاز ماه ربیع الاول به وضعیت نامساعد اجتماعی ایجاد شده در کشور همچون حاشیه نشینی، فساد اخلاقی، طلاق، بیکاری، فقر، خودکشی، ترک تحصیل  و مهاجرت اشاره کرد و اظهار داشت: این وضعیت بعد از گذشت ۳۸سال از انقلاب جای نگرانی داشته و باید اصحاب مساجد در این زمینه تلاش کنند زیرا که کانون دین و اجتماع، مسجد است.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی بدون بسیج و مسجد غیر ممکن است گفت: بقای اسلام نیز بدون مسجد ممکن نیست و روحانیون باید با بسیج همراه شود.

حجت الاسلام قیاسی در پایان گفت: هر چند برخی ها در جذب جوانان به مسجد مانع میشوند اما با توجه به اینکه گرایش بسیج، فعال شدن مساجد است  لذا باید این مسئله حل شود و متولیان مساجد تا می توانند جوانان را به مساجد جذب کنند.

اتحاد میان هیئات امنا و روحانیون، رمز موفقیت مساجد است

ارسال نظرات