پرکان آل موسی واقع در بندر خمیر مانند همه روستاهای دورافتاده نامش با عبارت محرومیت عجین است و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۶۶
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی لوار بندرخمیر، پرکان آل موسی از روستاهای دورافتاده شهرستان بندرخمیر است. این روستا با مسافت طولانی از مرکز شهرستان و جاده خاکی مقصد کمتر کسی جهت گشت و گذار است ولی باید این نکته را گفت که طولانی بودن راه و سختی مسیر بعد از دیدن طبیعت بکر روستا شیرین می شود.

روستای پرکان آل موسی یکی از روستاهای کم جمعیت منطقه دور افتاده پرکان بخش رویدر شهرستان بندرخمیر محسوب می شود. پرکان آل موسی مطابق همه روستاهای دورافتاده نامش با عبارت محرومیت عجین است و از مشکلاتی رنج می برد که ازجمله آن می توان به موضوع راه ارتباطی، پوشش تلفن همراه و آب آشامیدنی روستا اشاره کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

جاده روستای پرکان خاکی است ولی در اکثر مسیر به عنوان یک جاده خاکی وضعیت آن نسبتا خوب است اما نقاطی از مسیر نیاز به رسیدگی دارد.

پس از روستای گیشو که شاهد نصب دکل مخابراتی و عدم تجهیز آن بودیم ، این وضعیت را در روستای پرکان آل موسی نیز مشاهده کردیم. دکل مخابراتی نصب است ولی تجهیز نیست و مردم روستا محکوم به محروم بودن از خدمات تلفن همراه و اینترنت هستند.

آب آشامیدنی روستا از چشمه ای که در نزدیکی آن واقع است تامین می گردد و مطابق روستاهای آن منطقه تقسیم آب به صورت ارباب و رعیتی است و هرکس به مقدر ارث خود از پیشینیان از سهمیه آب برخوردار است. این شیوه تقسیم آب نابرابر و به دور از عدالت است لکن اربابان بیشترین سود را از چشمه می برند و اگر افراد دیگر به آب نیاز داشته باشند باید درخواست خود را نزد ایشان بیاورند و با جلب نظر ایشان ساعتی از آب چشمه بهره مند گردند.

مشکلات روستاهای دور افتاده نیاز به رسیدگی مسئولین دارد تا در آینده کمتر شاهد کوچ جمعیت به شهرها و خالی شدن روستا ها باشیم.

از مشکلات و کمی و کاستی ها که بگذریم روستای پرکان آل موسی محلی بکر و زیباست لذا توصیه می شود برای یک بار هم که شده این روستای دورافتاده را از نزدیک ببینید.

ارسال نظرات