نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: احیای صنایع تنها با روحیه و تفکر بسیجی احیا می‌شود نه با اسراف و تبذیر.
کد خبر: ۸۹۵۰۵۷۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به‌زارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی؛ صبح امروز در دیدار جمعی از بسیجیان استان مرکزی به مناسبت هفته بسیج ضمن تبریک هفته بسیج و تقارن این هفته با ماه ربیع‌الاول و پایان خلافت داعش در عراق و سوریه گفت: بسیجیان با اخلاص، عاشقانه، صادقانه و مؤمنانه در راه خدا قدم بر می‌دارند و بی‌شک وقتی این نیت‌ها خدایی باشد سعادت دنیا و آخرت را کسب می‌کنند.

وی تاسیس بسیج مستضعفین از دوراندیشی‌های حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: یاد حضرت امام راحل را که فرمان تاسیس این نهاد مردمی و انقلابی را صادر فرمودند، گرامی می‌داریم و امروز شاهد آثار چشمگیر هسته‌های مقاومت در دنیای اسلام هستیم. و شاهدیم در شرایطی که دنیای اسلام مورد تهاجم همه جانبه دشمنان قرار دارد و توطئه‌های پیچیده عبری، عربی، غربی، صهیونیستی، انگلیسی و آمریکایی همه برای ضربه زدن و نابودی اسلام دست به دست هم داده‌اند این نیروهای بسیج و هسته‌های مقاومت هستند که توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی پایان خلافت داعش در عراق و سوریه را سیلی محکمی به استکبار جهانی و مرتجعین منطقه دانست و تصریح کرد: زمانی که توطئه‌ها علیه دنیای اسلام با شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری و تروریستی در سوریه و عراق برای تجزیه سوریه رقم خورد، این دوراندیشی و تشخیص به موقع مقام معظم رهبری بود و سپاه هم همت کرد و فرمان ولی‌فقیه را لبیک گفت و سال‌ها در عراق و سوریه در مقابل این گروهک‌های تکفیری و داعشی ایستادند تا اینکه امروز حکومت داعش در عراق و سوریه به پایان رسید و بار دیگر توطئه شیطانی دشمنان نقش برآ ب شد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به اقدامات اخیر رژیم آل‌سعود در منطقه اشاره کرد و گفت: گروگانگیری «حریری»، فراخوانی نظامی علیه لبنان و پیام اتحادیه عرب بر تشکیل جبهه‌ای متحد در منطقه برای مقابله با ایران بیانگر اهداف پشت پرده رژیم سعودی از ناامن‌سازی لبنان، سوریه و عراق و در نهایت دستیابی به هدفی بزرگتر در منطقه دارد.

وی افزود: پیروزی جبهه مقاومت و رویدادهای منطقه به ما درس بزرگی می‌دهد و آن اینکه با وحدت، انسجام و تقویت جبهه مقاومت برای مقابله با هر توطئه‌ای آمادگی لازم را داشته باشیم تا عزت، شرف، استقلال و اقتدار خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: افزایش آمادگی رزمی را اولین وظیفه بسیج دانست و گفت: پس از تقویت آمادگی رزمی لازم است که در عرصه‌های دیگر آمادگی لازم را برای مقابله با جبهه کفر داشته باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نقش فعال بسیج در تحقق اقتصادمقاومتی گفت: بسیجیان بایستی ضمن لبیک گویی به دعوت مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادمقاومتی برای احیای صنایع و رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند، چراکه احیای صنایع تنها با روحیه و تفکر بسیجی احیا می‌شود نه با اسراف و تبذیر.

وی با یادآوری اینکه هر کاری که با روحیه بسیجی بوده است به نتیجه رسیده است، گفت: لازمه رشد و بالندگی دستیابی به قدرت نظامی و اقتصادی توأم با یکدیگر است. بنابراین باید هم در قدرت موشکی و هم در قدرت اقتصادی قوی باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر رشد علمی تاکید و تصریح کرد: بسیجیان ما باید در عرصه علمی حرف اول را بزنند و قله‌های بلند علمی، فناوری و دانش‌بنیان را فتح کنند و پایگاه قدرتمندی هم در منطقه و هم جهان را به خود اختصاص دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی برخورد با چالش‌های اجتماعی را از دیگر مسائلی دانست که بسیج می‌تواند در رفع آن‌ها کمک کننده باشد و گفت: بایستی با چالش‌های اجتماعی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند را کاهش داد تا مانع از هدر رفت سرمایه‌های اجتماعی شد و در این بخش بسیج هم در بُعد ایجابی و هم در بُعد سلبی می‌تواند اقدامات درخور توجهی را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات