خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مقاومت در برابر اقتصادمقاومتی در بدنه اجرایی کشور است نه در دستگاه های اجرایی و این مربوط به دولت خاصی نیست.
کد خبر: ۸۹۵۰۶۰۵
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی استان صبح امروز در اختتامیه اردوهای جهادی اظهارداشت: امسال با تغییر در اهداف راهبردی سازمان بسیج شاهد اثربخشی بیشتر حرکت های جهادی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی به جای خوب کار کردن به دنبال کارهای خوب هستیم که نتایج ملموسی برای انظار عمومی و اذهان شاید معیوب بعضی معاندین بوجود بیاید.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه یکی از برنامه های امسال قرارگاه سازندگی و خدمت رسانی است افزود: با تبیین اهداف قرارگاه و برنامه ریزی در سال 97 قرار است به منظور اثربخشی بیشتر و الگوسازی پیرو دستورات رهبری نقاطی را در هر شهرستان مشخص و شورای جهادی در هر شهرستان با مسئولیت بسیج سازندگی آنجا راه اندازی کنیم.

وی با بیان دو درخواست خطاب به جهادگران اظهارداشت: تمام هم و غم شما جهادگران در شهرستان به نیازسنجی منطقه در حوزه های فرهنگ، زیرساخت و عمران، سلامت و اقتصاد انجام شود.

زهرایی ادامه داد: درخواست دارم که به منطقه هدف مراجعه و نیازها را احصاء و همت کنید گروه جهادی بومی ویژه و فعال در آن منطقه ایجاد کنید .

وی خطاب به طلایه داران حرکت های جهادی توصیه کرد: از هیئت امنای مسجد، شورای پایگاه ها خواهران و برادران در هر منطقه تشکیل گروه جهادی دهند. مسجد محوری حرکت کنید.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: درخواست دوم اینکه شورای جهادی خودتان با کمیته ها پای کار بیایند و نقش ایفا کنند و شما که الگوهای گروه جهادی هستید نقش ایفا کنید.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج عنوان کرد: جهادگران در قالب شورای جهادی سیاست ها و خط مشی ها را تعیین می کنند و قرارگاه کار عملیاتی و ماموریتی انجام می دهد.

وی بیان داشت: تغییر رویکرد سازمان بسیج به این صورت است که برنامه ریزی و راهبردها دست جهادگران و اجرا برعهده قرارگاه است.

زهرایی با بیان اینکه پشتوانه های زیرساختی در بسیج، سپاه و دولت داریم گفت:  با اجرای طرح 3ساله در منطقه هدف در 4 حوزه باید نتیجه بگیریم. ادعا می کنیم که اگر عده ای حرکت های جهادی را قبول ندارند نقطه هدف را ببینند که نقطه هدف مشخص و قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب تاکید بر اقتصادمقاومتی تولید و اشتغال شده است اذعان داشت: مانع اصلی اقتصادمقاومتی مقاومت ما در برابر آن است.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر اقتصادمقاومتی در بدنه اجرایی کشور است نه در دستگاه های اجرایی و این مربوط به دولت خاصی نیست.

وی تصریح کرد: هر مسئولی نمی خواهد با اجرای اقتصادمقاومتی دست به تغییراتی بزند که در نتیجه آرامش خود را از بین ببرد و ریسک ، خطا و مسئولیت را بپذیرد  و در نتیجه پاسخ گو باشد یا در مواقعی تنبیه شود.

زهرایی با اشاره به مانع دیگر بر سر راه اقتصادمقاومتی اظهارداشت: موضوع دوم در زمینه اقتصادمقاومتی اینکه مردم مصرف گرا شده اند، خوداتکا نیستند و نمی خواهند دست به تغییراتی در این زمینه بزنند چون برایشان سختی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قوم، طایفه و ملتی حرکت نکرده و موفق نشده مگر اینکه خودش خواسته است افزود: همانطور که در مباحث مذهبی از جمله اربعین، تاسوعا و عاشورا و در مباحث امنیتی برای دفاع از مرزها دفاع می کنیم باید برای کار اقتصادی نیز پای کار بیاییم .

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: تا نگرش ما تغییر نکند که باید برای مباحث اقتصادی از جان و مال خود نثار کنیم واین کار شما طلایه داران اقتصادمقاومتی است.

وی خطاب به جهادگران توصیه کرد: شما باید مردم و مسئولین را بیدار کنید و کار جهادی را به سمت اقتصادمقاومتی سوق دهید با مقاومت خودتان نه با مقاومت در برابر اقتصادمقاومتی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها