خبرهای داغ:
حمید رسایی در همدان:

برجام نافرجام نتیجه اعتماد به گرگ بود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تبیین و دستاورد مذاکره برجام گفت: برجام نافرجام نتیجه اعتماد به گرگ بود.
کد خبر: ۸۹۵۰۷۸۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

برجام نافرجام نتیجه اعتماد به گرگ بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حمید رسایی عصر امروز در همایش «فرجام برجام» که در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در اثر وقوع زلزله  و تبریک پیروزی جبهه مقاومت اظهار داشت:  سردار قاسم سلیمانی پاکسازی منطقه از وجود داعش را اعلام کرد.

وی با اشاره به جنایت‌های داعش گفت: آمریکایی‌ها نیز با اقرار و اعتراف خود اعلام کردند داعش، این جریان تکفیری غیر انسانی و حتی پست‌تر از حیوان را در15  سال پیش در منطقه با هدف جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار بر این بود که این حلقه تکمیل شود  که با رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) و هوشیاری مراجع  بزرگ از جمله آیت الله سیستانی  و همت مردم منطقه با تدبیری که صورت گرفت بعد از پنج سال مقاومت، منطقه از وجود داعش پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه روزی صحبت کردن در مورد برجام هزینه بسیاری داشت، افزود: در گذشته چنانچه شخصی در مورد برجام سخنی به میان می‌آورد رئیس جمهور به او بی ادبی و تو دهنی محکم می زد اما با این نتایج نافرجام ما به مخالفین خود و موافقان مذاکره هیچ توهینی نکرده ایم.

رسایی با تبیین دستاورد و نتایج حاصل از مذاکره برجام تاکید کرد: برجام نافرجام نتیجه اعتماد به گرگ بود.

وی با اشاره به نقض و بدعهدی‌های برجام عنوان کرد: آن کسانی که مدعی بودند برجام خورشید تابان؛ ابر پر باران است و مدعی بودند که تنها آنها مذاکره کردن بلد هستند عاقبت کارشان به این رسید که مذاکره کردن را مساوی رفتن به تیمارستان و دیوانگی می دانند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات  اخیر رئیس جمهور در خصوص مذاکرات هسته ای بیان کرد: ما از اینکه آقای روحانی و تیم مذاکره کننده بعد از پنج سال وعده ها و آدرس های غلطی  که به مردم دادند به این نتیجه رسیدند  که این راهش نبود، خرسندیم، هرچند ایشان تئوری سازی و ایدئولوژی سازی کرد که امام حسین(ع)، امام حسن (ع) و امام رضا(ع) اهل مذاکره بودند.

* برخی افراد در طول دوره مذاکره  دچار  وادادگی شده بودند

وی با بیان اینکه ما با اظهارات خود مبنی بر اینکه تمام امامان معصوم و اهل بیت(ع) اهل مذاکره بودند خیال آقای روحانی را راحت کردیم، گفت: اهل بیت(ع) برای دعوت به حق مذاکره می کردند نه اینکه بگویید طرف مقابل ما باهوش و با ادب بود.

رسایی اظهار داشت: اهل بیت(ع) مذاکره نکردند و بعد بگویند یزید را باهوش و مودب دیدیم؛ بلکه آنها نسبت به اصول و آرمانشان و برای آن حقیقتی که مبارزه می کردند اهل مذاکره بودند و دعوت به حق می کردند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در طول دوره مذاکره  دچار  وادادگی شده بودند، افزود: نتیجه آن گام به گام عقب نشینی شد، تا امروز که بعد از پنج سال نتیجه وعده هایی که به مردم دادند، دستان خالی است و از ابتدا نیز مشخص بود که نتیجه هیچ و پوچ است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع متن برجام بزرگ‌نمایی شد، افزود: حرف اصلی ما نیز این بود، کسی که یک بار متن برجام راآنچنان که در مورد آن بزرگنمایی شده بود خوانده باشد، می تواند تشخیص دهد که دولت راستگویان در این مورد، آمریکای جنایتکار بود نه آقایان مدعی؛  چراکه انها بعد از هر دور مذاکرات طی  گفتگویی اظهار می‌کردند  که ایران برای مصرف داخلی  خود این چنین صحبت هایی داشته و دقیقاً روحانی و آقای ظریف نیز اینگونه عنوان می کردند که اوباما و سران آمریکا برای مصرف داخلی اینگونه اظهاراتی دارند.

وی اضافه کرد: من همان موقع گفتم این چه مذاکره ای است که هر دو طرف پس از مذاکرات ادعا می کنند که اظهارات طرف مقابل برای مصرف داخلی است که دلیل آن در بیانات حضرت آقا کاملا مشهود است.

رسایی با بیان اینکه امام خامنه ای(مد ظله العالی) اجرای برجام را مشروط کردند، گفت : برجامی که اکنون اجرا می‌شود با حفظ شرایط رهبر معظم انقلاب نیست وگرنه ما این همه مشکل و مسئله پیدا نمی‌کردیم.

وی  با اشاره به اینکه در اجرای برجام دولت شرایطی  که در مجوز رهبر انقلاب بود، عمل نکرد، تاکید کرد: آقای لاریجانی تمام هم و غمش  این است که  کمک کند و اصلا اعتقادی هم نداشت، به طوری که در عرض 20 دقیقه  قانونی را در مجلس به تصویب درآورد  تا به روند اجرای برجام  کمک کند و دولت نیز به این مسئله اعتقادی نداشت چراکه اگر دولت پایبند به قانون بود همان چیزی را که قبلا وجود داشت عمل و اجرا می کرد، در صورتی که همه آن را زیر پا گذاشتند.

* برجام متنی پر ابهام است و نتوانست ساختار تحریم‌ها را بردارد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام متنی پر ابهام است  و نتوانست ساختار تحریم ها را بردارد، گفت این تحریم ها همچنان باقی است.

وی با اشاره به حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده عنوان کرد: رهبر انقلاب به عنوان ناظر منصف و مصلح  از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرد اما هیچ گاه از متن برجام حمایت نکرد و حمایت او از تیم مذاکره‌کننده همچون حمایت یک مربی از تیم خود طبیعی است و رهبری چاره ای جزء این نداشت.

رسایی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته نوع  دفاع از برجام به صورت کلی و مبهم بود، اضافه کرد: آنچنان شد که حتی  رئیس جمهوری هم صدایش درآمد که چرا یک مشت افراد بی سواد برجام را نقد می‌کنند و چرا کسی حمایت نمی کند.

وی در واکنش به این اظهار رئیس جمهوری افزود: من همان موقع به آقای روحانی عرض کردم که وقتی متن را محرمانه کردید چطور می‌خواهید کسی حمایت کند البته ما در آن زمان در مجلس بودیم و از طرقی به متن برجام دسترسی داشتیم  اما متن برجام رسما بعد توافق منتشر شد و آنهایی که متن برجام را خواندند و منصف بودند حاضر به حمایت از برجام نشدند چراکه می دانستند عاقبت کار هیچ است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وجود دو نگاه که آوردگاه آن برجام بود اشاره و عنوان کرد: اگر اکنون مسئله‌ای گفته می شود  تنها هشدار برای آینده است والا دولت مستقر دولت جمهوری اسلامی است و تا پایان مدت ماموریت خود خواهند ماند و ما وظیفه داریم از افرادی که در مسیر صحیح هستند حمایت کنیم و اگر عملکرد و رفتارش آسیب زا باشد به او تذکر دهیم و او را نقد کنیم.

وی با بیان اینکه آسیب های برجام بیش از سود آن بود، گفت: هیچ کس مخالف مذاکره نبود و در واقع مذاکره  با سه مقطع زمانی که مقطع نخست از سال 82 تا 84، مقطع دوم از سال 84 تا 92 و مقطع سوم از سال 92 تاکنون بود، شروع شد.

رسایی با بیان اینکه کسی مخالف برجام نبود و رهبر انقلاب به عنوان ناظر منصف و مصلح در مقطع سوم برجام در سال 92 فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم، تصریح کرد: در مقطع اول مذاکرات، افراد مذاکره کننده همین تیپ مذاکره کنندگان  بود و رهبری در آن زمان این چنین نفرمود که به مذاکرات خوشبین نیست چرا که در آن مقطع هر دو طرف تعهداتی داده بودند و آن زمان تنها سه کشور مذاکره کننده بود که تعهدات سعدآباد امضاء شد.

*فعالیت‌های هسته ای ایران برای آمریکا تنها بهانه است

وی با  ابراز اینکه در مذاکرات مقطع اول مطابق تعهدات سعدآباد ما پلمب شد، گفت: در آن زمان  ما تنها مراکزی را پلمب کردیم که در حال ساخت و ساز و بنایی بودند و بعد از آنکه طرف مقابله به تعهدات خود در برجام عمل نکرد رهبری در سال 84 فرمودند  همان دولتی که  مراکز را پلمب کرده آن را باز کند چرا که طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبوده و این چنین نیز شد و پلمب‌ها باز شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های هسته ای ایران برای آمریکا تنها بهانه است، گفت:  اگر بمب اتم برای آنها مهم بود چرا به کشور پاکستان که از نظر هسته‌ای جزء 10 کشور نخست دنیا است  کاری ندارند و او را تحریم نمی کنند؟ بنابراین معلوم است که تحریم ها و مساله هسته ای بهانه است.

وی با بیان اینکه تحریم ها از سال 84 همزمان با روزهای پایانی دولت خاتمی ایجاد شد، افزود: با  این وجود وقتی دولت جدید پای کار آمد این چنین نگفت که تحریم ها کار دولت قبلی است، بلکه می دانست این تحریم ها و مباحث هسته ای بهانه است؛ بنابراین انسان باید مردم‌دار باشد و وجدان داشته باشد.

رسایی با بیان اینکه در زمانی  که آقای لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت بود، سه بار تحریم شدیم که ریشه آن عملکرد دولت قبل  و تیم مذاکره کننده قبل بود، گفت:  بعد از یک سال که آقای جلیلی در این سمت بود باز هم بر اساس همان ریشه تحریم شدیم.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین و سخت ترین تحریم ها در سال 89 و یک سال بعد از فتنه 88 حادث شد، تصریح کرد: طبق اذعان مقامات آمریکایی از داخل کشور ما پیامی به سران آمریکا داده شده بود که این شکل تحریم‎ها چون ضعیف است، ایران خود را به این تحریم ها تطبیق می دهد و لازم است  این تحریم ها فلج کننده باشد تا تاثیر داشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باور وجود چنینی افراد خیانتکاری در داخل برای ما سخت است، گفت: آمریکایی‌ها خود اذعان می‌کنند که مهدی هاشمی بعد از فتنه 88  با دادن برخی کدهای اعمال فشار  به دنبال راهی برای ایجاد تحریم های فلج کننده و تاثیرگذار بود که این اقدامات بر اثر لجاجت بود و اصل فتنه نیز بر همین لجبازی و لجاجت شکل گرفت و برای انکه مخالف با روی کار آمدن فردی بودند همه چیز را به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: روند تحریم‌ها با روی کار آمدن دولت جدید تغییر کرد و از همان ابتدا روندی که در گذشته بود را  بمباران کردند و حال اینجا وقتی کم می‌آ‌وردند و به آنها می گوییم این چه مذاکره ای است که انجام می دهید؟ می گویند تصمیم نظام است و مقام معظم رهبری بالای سر کار است.

* اینکه می‌گویند پیروزی بر داعش حاصل مذاکرات بود یک جک است

رسایی  گفت: آقای روحانی در ابتدا ادعا می کرد که توافق و مذاکره برجام کار من است و در چند وقت اخیر که نتیجه توافق هیچ مشاهده شد، بیان کرد که بدون اجازه رهبری آب نخوردم و  با رهبری هماهنگ بودم؛ چطور است در آن 6 سال تحت نظر رهبری نبود اما از سال 92 به بعد زیر نظر مقام معظم رهبری شد؟!

وی با بیان اینکه در مقطع دوم مذاکرات رهبری در طول 6 سال چنین اظهاری نکردند که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز نظام عبور کرده است، اضافه کرد: در مقطع سوم حضرت آقا چنین فرمودند که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز نظام عبور کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری که تیم مذاکره کننده امین و مومن است، بیان داشت: وقتی رهبری چنین می‌فرماید یعنی می خواهد بگویید مبادا پای میز مذاکره  کوتاه بیاید و مبادا پای میز چیزی را توافق کنید که بوی خیانت از آن بیرون بیاید و باید از چنین رفتاری اجتناب کنید.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای(مد ظله العالی) از ابتدا به مذاکره اعتمادی نداشت، گفت: خوب یادمان است که آقای روحانی می گفت مذاکره با اروپا فایده ندارد و باید دم کدخدا را دید، اینها را فراموش نکرده‌ایم و وقتی آقای روحانی برای اولین بار توبه‌شکنی  کرد و با اوباما تماس تلفنی داشت آقایان گفتند باید آمریکا را درک کنیم چرا که  آمریکا تحت فشار اسرائیل است.

رسایی  با اشاره به اینکه برای مخالفت ما با برجام ما را متهم می کردند که با اسرائیل همسو شده ایم، تصریح کرد: اسرائیل و ما مخالف برجام بودیم درحالی که اسرائیل با این هدف که ذره ای در توافق برای ایران امتیازی قائل نباشند مخالف بود و ما برای اینکه یک ذره امتیاز ارزش  مذاکره و از دست دادن خیلی چیزها را ندارد مخالف بودیم با این وجود ما را متهم کردند که ما و روزنامه کیهان و 9 دی با اسرائیل همسو شده ایم.

وی با بیان اینکه امریکا به صراحت اعلام کرد که برجام حافظ منافع اسرائیل در منطقه است، بیان کرد: یک مسئله باور به  کدخدا و اصل کدخدا بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ظریف مبنی بر اینکه آمریکا می تواند با یک بمب قدرت دفاعی کشور ما را از کار بیاندازد، عنوان کرد: امروز آقایان برای سردار سلیمانی کف می‌زنند بعد از اینکه مدافعان حرم و مقاومت در منطقه جواب داد، می‌گویند پیروزی بر داعش حاصل مذاکرات بود که این  یک جک است.

* بازی سیاسی و زمینه‌سازی افکار عمومی برای مذاکره موشکی

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تیم مذاکره کننده بر زبان انگلیسی مسلط نبود، گفت:  وندی شرمن می‌گوید تیم مذاکره‌کننده چون به انگلیسی مسلط نبود در برداشتن تحریم‌ها فرق بین end و lift را ندانستند و مقصود ما چیز دیگری بود که علاوه بر این باید بر حسب قانون درهر توافق بین‌المللی باید یک نسخه به زبان ما یا به زبان ثالث داشته باشد نه به زبان طرف مقابل که مشکل ساز شود.

رسایی موضع هسته ای، حقوق بشر، ترورسیم و موشک را چهار دلیل تحریم‌های ایجاد شده دانست و بیان داشت: با مذاکره به دنبال این بودند که تحریم ها را بردارند  درصورتی  که نه تنها تحریم ها باقی مانده بلکه تعداد آنها بیشتر نیز شد.

وی با اشاره به برخی اظهارات رئیس جمهوری به مخالفین برجام که آنها را کاسبان تحریم می نامیدند، تاکید کرد: در مجلس به آقای روحانی گفتم تمام منتقدان برجام لیست اموال خود را ارائه می‌کنند، حسین فریدون هم لیست اموال بدهد ببینیم که چه کسی با تحریم‌ها کاسبی کرده است؟ در صورتی که ارائه ندادند و حتی آقای جهانگیری در جریان انتخابات نیز حاضر به ارائه لیست اموال خود نشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر آقای روحانی که مگر دیوانه‌ایم که وارد مذاکره شویم و به هیچ وجه آن را ادامه نخواهیم داد، یادآور شد: من معتقدم معنای این حرف این است که قرار است در مورد موشک مذاکره کنیم که لازم است به آنها بگوییم در مورد برجام تخم دوزرده چه بوده است که در مورد موشکی می خواهید مذاکره کنید؟

وی به تجمعات ایجاد شده در مقابل مراکز دارویی اشاره و بیان کرد: افرادی به این بهانه که برجامی نتایجی نداشت از اظهارات مردم  برای اینکه چرا با وجود مذاکره همچنان دارویی پیدا نیست آن را رسانه ای می کنند، غافل از اینکه این یک بازی سیاسی و برای دور کردن افکار از اصل واقعیت است.

رسایی با تأکید بر اینکه بازی مذکور مقدمه‌ای است که اگر می‌خواهید تحریم دارو کامل برداشته شود باید در حوزه موشکی مذاکره شود، یادآور شد: اینها با برنامه تهیه می‌شود، غافل از اینکه عده‌ای دلسوزانه در متن برجام اینها را بازتاب می دهند؛ پشت این موضوع زمینه‌سازی افکار عمومی برای مذاکره موشکی است که خداکند حرف من اشتباه باشد و روزی مجبور شوم بگویم در دانشگاه این حرف را زدم و اشتباه گفتم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات