همزمان با گرامیداشت هفته بسیج ۶۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه، حوزه و شهرستان خرمدره برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۹۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه خرمدره در نشست خبری هفته بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تسلیت جانباختگان زلزله کرمانشاه گفت: حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و به فرمان ایشان بسیج تشکیل شد؛ هفته بسیج همه ساله از ۲۹آبان آغاز می‌ شود و تا ۵ آذر ادامه دارد.

سرهنگ محسن احمدی تبار با اشاره به اینکه بسیج پشتوانه انقلاب است و بازوی توانمند رهبری میباشد که این قدرت عظیم در تمام عرصه ها نقش بسزایی دارد، افزود: حضور مقتدرانه بسیجیان درعرصه دفاع مقدس و خلق حماسه های پرشور در صحنه های نبرد نشانه های عینی از شجاعت بسیجیان در صحنه های دفاع بود که خود یکی از مهمترین شاخصه های نیروهای بسیجی است و امروز در عرصه های فرهنگی نقش بسزائی را ایفا می کند. 

وی با اشاره به اهمیت بسیج  اظهار داشت: بسیج  صرفا منتصب به ایران اسلامی نیست و بسیج از صدر اسلام بوده است و از همان زمان پیامبر مردم به صورت داوطلبانه در امر دفاع شرکت می کردند،  بسیج برای همه زمان ها و مکانهاست و بسیج متعلق به جهان بشریت است.

فرمانده سپاه ناحیه خرمدره با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در وصف بسیج تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.»  و همچنین مقام معظم رهبری  فرموده اند : بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی.

احمدی تبار ضمن گرامیداشت این هفته گفت: در هفته بسیج ۶۰ عنوان برنامه در سطح پایگاه، حوزه و شهرستان برگزار خواهد شد که شاخص ترین آنها تجمع بسیجیان شهرستان جهت نمایش اقتدار و وحدت می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه خرمدره با تشریح برنامه های افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری نشست‌های بصیرتی، اجرای نمایش خاک سبز،  یادواره شهدا در مناطق مختلف شهرستان و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی است.

 

ارسال نظرات