مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

بهبود رفاه و کیفیت زندگی نوجوانان بسیار حائز اهمیت است

کد خبر: ۸۹۵۰۹۰۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ارتقاء مهارت ها و دانش و اطلاعات به روز در دانش آموزان منجر به افزایش سرمایه اجتماعی است گفت : مشارکت اجتماعی دانش آموزان نقش مهمی در کاهش خطر پذیری نوجوانان در پیشگیری آسیب های اجتماعی دارد.

محمد محمدی افزود : دوران نوجوانی یکی از مهمترین مقاطع زندگی شکل دهنده و تعیین کننده ارزش های اجتماعی است که بسیاری از ارزش ها شکل گرفته و در افراد تثبیت و نهادینه می شود.

وی اظهارداشت: یکی از محیط های اثرگذار در این دوره مهم محیط مدرسه است که نوجوانان در سنین بلوغ با ارزش های جدید آشنا شده و در ارتباط با آموزگاران و همتایان خود این ارزشها را تجربه نموده و به تدریج در درون خود تثبیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مشارکت جویی و جمع گرایی دانش آموزان بعنوان عنصری از سرمایه اجتماعی هم سلامت اجتماعی و هم سلامت روان آنها را مورد ایمن قرار می دهد تصریح کرد : با تقویت عوامل محافظ مانند مشارکت اجتماعی و اعتماد جمعی ، نوجوانان را در برابر آسیب ها و خطرات ایمن مقاوم می سازد.

این مقام مسئول افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی دانش آموزان ، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی ، افزایش مهارت های کار گروهی و مشارکتی ، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی ، ایجاد ساز و کار تشویقی ابتکارات جمعی دانش آموز و ایجاد توسعه شبکه روابط مشارکتی دانش آموزان را از اهداف مهم و اساسی این طرح بر شمرد.

محمدی یادآور شد: در کشور ما نوجوانان ، با توجه به جوانی جمعیت نسبت قابل توجهی را در مقایسه با سایر گروه های سنی به خود اختصاص می دهند و بر همین اساس حفظ و ارتقاء سلامت ، بهبود رفاه و کیفیت زندگی این گروه سنی بسیار حائز اهمیت است که در این مقطع ارزشهای اجتماعی و فرهنگی همزمان با تغییر تحولات زیستی و جسمانی رشد پیدا می کند و به تدریج در درون خود تثبیت می نمایند.

وی افزود : : وظیفه مسئولین و دبیران امر در این زمینه آگاه سازی ، هدایت و رهنمودهای اساسی نوجوانان در مقابله با آسیبهای اجتماعی است .

وی گفت : گروه هدف در این طرح نوجوانان دختر و پسر سنین 14 سالگی و دانش آموزان پایه ی تحصیلی 7 و 8 هستند و تسهیلگران این مهم جهت پیشبرد فرایندهای مشارکتی همراه و حامی دانش آموزان ، معلمان و دبیران مطالعات اجتماعی و تفکر سبک زندگی هستند.

وی گفت:این طرح در سال تحصیلی 97-96 در 30 مدرسه و 60 کلاس در شهرستانهای زنجان ، خدابنده و خرمدره به اجرا در می آید.

گفتنی است، سال گذشته بهزیستی استان زنجان با مشارکت آموزش و پرورش این طرح را در 30 کلاس برای پایه های تحصیلی 7،8،9 دوره متوسطه و در دو گروه سنی نوجوانان دختر و پسر بصورت پایلوت به اجرا درآورد.

ارسال نظرات