سرپرست و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فارسان، از اعزام تیم های بهداشتی،‌ درماني و آموزشي کانون بسيج جامعه پزشکي اين شبكه به منطقه هيرگان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۰۹۸۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مجید فاضلی اظهار کرد: این تیم ها متشکل از پزشک عمومی، کارشناسان مبارزه و پيشگيري از بيماري ها ، ‌پزشک خانواده و بهداشت خانواده و مراقبين سلامت در روزهاي بيست و نهم و سي ام آبان ماه با حضور در سه مدرسه در مقاطع دبستان و راهنمايي اقدام به ارائه خدمات بهداشتي، درماني و آموزشي براي ۱۳۲ دانش آموز نمودند.

وی تصریح کرد: تیم های اعزامی به اين منطقه ضمن ويزيت و معاينه رايگان دانش آموزان، نسبت به تن سنجي، ارائه خدمات بهداشتي دهان و دندان و آموزش نحوه مراقبت از سلامت دهان و دندان و مسواک زدن صحيح و در خصوص بيماريهاي مختلف به دانش آموزان آگاهي بخشيدند.

فاضلی، از توزیع اقلام بهداشتی شامل مسواک و خمیر دندان به ارزش پنج میليون و ۸۵۰ هزار ريال در بين دانش آموزان خبر داد و افزود: با توجه به اهميت آموزش و اطلاع رساني در امر پيشگيري از بيماري ها، تيم هاي اعزامي در مناطق مختلف ضمن ارائه خدمات بهداشتي، آموزش را در راس برنامه هاي خود قرار داده اند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان فارسان گفت: طی سال جاری تیم هاي اعزامي کانون بسيج جامعه پزشکي اين شبكه در راستاي محروميت زدايي و برقراري عدالت در دسترسي همه افراد به خدمات حوزه سلامت، به نقاط كم تر برخوردار استان از جمله مورز بازفت، عشاير امير آباد سراب، عشاير بيدكل،‌عشاير دشت موسيقي و روستاي شريف آباد هيرگان و روستاي گردو سفلي و عليا كوهرنگ اعزام و به مردم اين مناطق خدمات بهداشتي، درماني و آموزشي رايگان ارائه نموده اند.

گفتنی است، منطقه هیرگان در ۲۰ کیلومتری فارسان قرار گرفته و دارای ۱۲ روستا با جمعيتي بالغ بر ۲هزار نفر مي باشد.

ارسال نظرات