بیست هفتمین همایش سراسری امامزاده علی (ع) در بقعه مبارکه این امامزاده در روستای سادات چرام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۰۵۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
با حضور مردم و مسئولان بیست هفتمین همایش سراسری امامزاده برگزاری بیست هفتمین همایش سراسری امامزاده علی (ع) علی (ع) در بقعه مبارکه این امامزاده در روستای سادات برگزار شد.
بنا به این گزارش مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این همایش گفت: همه ساله همایش امامزاده علی (ع) با هدف سامادندهی بنای این امامزداه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام جنتی افزود: امسال ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اعتبارات فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای ساماندهی این امامزاده اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان با مشارکت یکی از خیرین استان که از نوادگان امامزاده هست اهدا شد گفت: با توجه به اینکه بنای امزامزاده علی (ع) از بنا‌های تاریخی استان است برای مرمت و بازسازی به همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیاز است.
رئیس هیئت امنای امامزاده علی (ع) هم گفت: هیات امنای امامزاده (ع) در سال ۷۳ تشکیل و تاکنون اقدام به خرید خانه‌های همجوار امامزاده، توسعه حریم، تعمیر و مرمت بقعه امامزاده (ع) و احداث زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی کرده است.
سید علی داورپناه مهمترین مشکل و مانع توسعه بقعه امامزاده علی (ع) را اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: با توجه به اینکه ساختمان امامزاده دارای قدمت ۷۰۰ ساله است و در سال ۵۳ در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده اداره کل میراث فرهنگی از تعمیر و مرمت آن جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام پژمان امام جمعه سرفاریاب هم گفت: آستان امامزاده علی (ع) یکی از زیارتگاه‌های بزرگ جنوب کشور است که فضای بارگاه آن مستلزم توسعه امکانات و شرایط مطلوب‌تر است.
بارگاه امامزاده علی (ع) در روستای سادات بخش سارفاریاب از بزرگترین زیارتگاه‌های استان است که در ۷۰ کیلومتری شهر چرام واقع شده و سالانه پذیرای زوار زیادی از سراسر کشور به ویژه استان‌های جنوبی است.
طایفه سادات که بخش عمده‌ای از جمعیت شهر دهدشت را به خود اختصاص داده اند خود را منتسب به این امامزاده جلیل القدر می‌دانند که از نوادگان امام جواد (ع) امام نهم شیعیان است.
ارسال نظرات