رئیس کل دادگستری استان در نشست شورایلزوم حفظ کرامت انسانی درجمع آوری مشاغل موقت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: چنانچه برخی مشاغل مانند دستفرشی و یا دوره گرد‌ها باید از معابر عمومی جمع آوری شوند باید با حفظ کرامت انسانی و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ادامه‌ی فعالیت اقتصادی آن فرد توام باشد.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۰۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
حجه الاسلام مزارعی به وجود برخی مشاغل موقت و در عین حال مخل نظم در سطح شهر‌ها اشاره کرد و افزود: تراکم این مشاغل باعث بی نظمی در معابر عمومی و نازیبا شدن سیمای شهری شده است که تلاش برای ساماندهی این مشاغل در کمترین زمان ممکن با هدف حفظ حقوق شهروندی یک ضرورت است.
رئیس کل دادگستری استان استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف حقوق شهروندان را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: داگستری استان هم از اجرایی شدن برنامه‌هایی که به توسعه‌ی نظم عمومی منجر می‌شود حمایت می‌کند.
وی همچنین به ضرورت اجرایی شدن برخی قوانین شهرداری مانند آرای کمیسیون ماده صد اشاره کرد و افزود: با سازندگان ساختمان‌های بدون ضابطه برخورد قاطع شود.
حجه الاسلام مزارعی بی توجهی به تراکم پیش بینی شده، همسان سازی و رعایت نکردن اصول فنی ساختمان را از مصادیق تخلف ناظران برشمرد و افزود: رعایت این موارد میتواند به زیبایی شهر و افزایش ضریب امنیت مردم کمک کند.
رئیس کل دادگستری استان به وجود برخی انشعاب‌های غیر مجاز اشاره کرد و ادامه داد: طبق قانون متخلفان و مخربان شبکه‌های آب، برق و گاز به ۱۰ سال حبس و جریمه‌ی نقدی محکوم میشوند.
وی در عین حال از دستگا‌های خدمات رسان خواست در صدور مجوز‌ها دقت کنند.
حجه الاسلام مزارعی تسریع در خدمات رسانی را از ویژگی‌های یک مدیر خوب دانست و با بیان اینکه نهاد‌های نظارتی بر کار مدیران خوب عمل کرده اند افزود: ممکن است مدیری ناخواسته در فرایند خدمات رسانی خطایی مرتکب شود که درصورت غیر عمد بودن، قانون از او حمایت میکند.
در این نشست گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم اهتمام دستگاه‌های عضو این شورا را برای لحاظ کردن مصوبات نشست گذشته خوب ارزیابی کرد و افزود: ادامه کار حذف نقاط حادثه خیز، رفع تصرف بیت المال از سود جویان، بازگشایی مدارس و حفظ امنیت دانش آموزان و دانشجویان و حفظ امنیت سوگواری‌ها از جمله این مصوبات بود که در نهایت دقت انجام شد.
مقدم شهردار یاسوج هم آسیب شناسی ناپایداری برخی مصوبات در حوزه‌ی خدمات شهری مانند وجود برخی مشاغل مزاحم را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالانه ۳۰ درصد به جمعیت یاسوج افزوده می‌شود که این موضوع به طرح برنامه‌های مدون و تاثیر گذار نیازمند است.
در این نشست مدیران برخی دستگاه‌ها هم با بیان خواسته‌ها و ماموریت‌های پیش رو خواستار همت عمومی برای سامان دادن به برخی شرایط موجود شدند.
در این نشست مقرر شد ظرف مدت ۱۵ روز وانت بار‌های شناسنامه دار که پیشتر در خروجی یاسوج به شیراز مستقر شده بودند و هم اکنون به صورت غیر مجاز معابر شهر را مسدود کرده اند در محل‌های پیش بینی شده بازگردانده شوند و وانت بار‌های دوره گرد جدید نیز سامان داده شوند.
احیاء میدان میوه وتره بار مرکزی و ایجاد میادن کوچک میوه و تره بار در محلات، ساماندهی شبکه برق جمعه بازار، رعایت قانون در ارائه‌ی خدمات عمومی و اجرایی کردن قانون پیش فروش ساختمان از دیگر مصوبات این نشست ۳ ساعته بود.
ارسال نظرات