پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر

استاندار در هفتمین جلسه شورای مبارزه باپیشگیری از آسیبهای اجتماعی اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر استان گفت:برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی به ویژه اعتیاد باید توجه بیشتری به پیشگیری شود و برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه در راس قرار گیرند.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۰۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
احمدی با بیان اینکه برای مقابله با هر آسیب اجتماعی ابتدا باید ابعاد آن را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی کرد افزود: ارائه آموزش‌های تخصصی لازم به مردم برای آگاهی بخشی آن‌ها از سوء مصرف مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید مد نظر مسئولان متولی قرار گیرد.
وی با تاکید بر شناسایی مناطق آلوده و اولویت بندی آن‌ها برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد گفت: باید برای انجام این مهم از ظرفیت‌های طلاب، بخشداران، فرمانداران، دهیاران این مناطق و همچنین دستگاه‌های اجرایی نظیر آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و فنی و حرفه‌ای بهره لازم را برد.
سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی استان هم مواد مخدر را از مهمترین چالش‌های پیش روی مردم و مسئولان دانست و گفت:برای مقابله با این پدیده شوم و معضل خانمان سوز باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد.
رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم از تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه اعتیاد و مواد مخدر خبر داد و گفت:کاهش عرضه و سخت کردن دسترسی به مواد مخدر و روانگرد‌ها، افزایش دسترسی به خدمات درمانی و بازتوانی و کاهش آسیب‌ها، پیشگیری از اعتیاد، حفظ سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و همچنین ارتقاء و اصلاح ساختار‌های مدیریتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر از مهمترین این برنامه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار