اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر استان سمنان از شاهرود راهی سرزمین‌های نور شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۲۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با حضور مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان، رئیس آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود و جمعی از مسئولین اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر استان سمنان از کانون ملی شهید بهشتی شاهرود به سرزمین‌های نور جنوب کشور اعزام شدند.
این کاروان متشکل از ۲۴۰ نفر از دختران دانش آموز در قالب هفت دستگاه اتوبوس به مدت چهار روز برای بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان اعزام شدند.
در حاشیه این مراسم مهندس حمید باباخانی مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه این اردو در قالب درس آمادگی دفاعی دانش آموزان پایه دهم اجرا می‌شود افزود: در این مرحله ۲۴۰ دانش آموز اعزام و در مرحله دوم که ۵ آذر ماه می‌باشد نیز ۲۴۰ نفر از دانش آموزان دختر شهرستان شاهرود و میامی اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به اثرگذاری این اردو افزود: با توجه به جنگ نرم دشمن، حضور دانش آموزان در سرزمین‌های دفاع مقدس سبب می‌شود تا شناخت مناسبی از فرهنگ ایثار و شهادت به دست آوردند و این شناخت به آن‌ها کمک می‌کند تا توطئه‌های دشمنان را شناخته و مصون شوند.
سرهنگ پاسدار یوسفعلی طاهری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان نیز در حاشیه بدرقه دانش آموزان گفت: تلاش دشمنان در جنگ نرم کمرنگ کردن ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی و از جمله ایثار و شهادت است و برگزاری این اردو‌ها با همکاری آموزش و پرورش و سپاه می‌تواند در مقابله با این تهدید نرم دشمن اثرگذار باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها