اسلامی با بیان این که اتاق‌های فرمان‌های متعدد، مازندران را عقب نگه داشته است، گفت: گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه استان را به تاخیر انداخته است و برای اعتلای مازندران، نیازمند نگاه یکپارچه به منافع استان هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۱۱۵۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی استان اعتدال‌گرایی را راه پیشرفت دانست و با اشاره به این که کسی با تند‌روی و افراط بجایی نمی‌رسد، اظهار کرد: بلوغ سیاسی، نیازمند تحمل عقیده مخالف است.

وی با اشاره به اینکه احزاب باید با استاندار و مدیران در قالب‌های مختلف گفت‌وگو و تعامل کنند، افزود: رشد و بلوغ سیاسی، نماد توسعه سیاسی است و ضریب تحمل باید بالا برود و مواضع مشترک تقویت شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه خط مشی دولت، خط مشی اعتدال است، تصریح کرد: مفهوم این اعتقاد این است که در چارچوب نظام و ضوابط همه کسانی که دارای ظرفیت و توانمندی هستند باید بکارگیری شوند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه ما مکلف به خدمت بی‌منت هستیم و در مورد تغییر وضعیت معیشت مردم وظیفه داریم، گفت: شایسته سالاری مبنای بنده در انتصابات است و به گرایش سیاسی کاری ندارم.

اسلامی با بیان این که خدا را شاکرم که در سرزمین علویان خدمت می‌کنم و مازندران را استانی سرشار از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی والا می‌بینم، گفت: اهداف و سیاست‌های جاری و توسعه‌ای کشور در قانون بدرستی نوشته و تبیین شده لیکن باید در سایه تعامل و همفکری، روش‌ها و راهبردهای تحقق این سیاست‌ها را نیز بدرستی تدوین و دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل فضای کسب و کار باید براساس اقتضائات و توانمندی‌های استان برنامه‌ریزی شود، افزود: باید ببینیم تولید استان چه موانعی داشته که مازاد آن نتوانسته بدرستی به بازارهای فروش عرضه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه حلقه‌های مفقوده کسب و کار در مازندران باید شناسایی و رفع شود، تصریح کرد: با برندسازی باید زمینه شهرت جهانی محصولات و عرضه تولیدات استان در بازارهای جهانی فراهم شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه گرایش سیاسی در اولویت قرار ندارد و مهم، فکر ، نگاه و بینش صحیح است، خاطرنشان کرد: فکر همگرا، کارکرد هم‌افزا و رویکرد واحد زمینه‌ساز پیشبرد امور، توسعه بخش‌های مختلف و گره گشایی در امور است.

اسلامی با بیان این که اتاق‌های فرمان‌های متعدد، مازندران را عقب نگه داشته است، گفت: گرایش‌های محلی و منطقه ای، توسعه استان را به تاخیر انداخته است و برای اعتلای مازندران، نیازمند نگاه یکپارچه به منافع استان هستیم.

وی با بیان اینکه در آغاز کار چند ماموریت مهم را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: به فرمانداران تکلیف کردیم تفکیک زباله از مبدا و پاکسازی جنگل، سواحل و عرصه‌های مختلف استان را به جد دنبال کنند.

استاندار مازندران توجه به روستاها، تقویت اشتغال و تولید مولد و ارتقا معیشت و اقتصاد روستاییان به منظور تثبیت جمعیت روستایی را از برنامه‌های مهم استان برشمرد و گفت: بوم‌گردی در استان باید تقویت شود و دولت نیز برای اشتغال روستایی، اعتبار و برای بوم‌گردی طرح‌هایی قائل شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه محرومیت‌هایی در استان هست و باید امید در دل مردم ایجاد شود، اظهار کرد: مازندران ذخایر و نیروی انسانی بی‌نظیری دارد و می‌تواند به درجات عالی در حوزه‌های مختلف توسعه‌ای دست یابد.

اسلامی با بیان اینکه در جهت عرضه محصولات استان به بازارهای فروش با استانداران و سفرا تعامل داریم و در حال پیگیری امور هستیم، خاطرنشان کرد: باید شرکت‌های بازرگانی ایجاد و تقویت شود و محصولات ذخیره‌سازی و بدرستی نگهداری و بتدریج وارد بازار شود.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام و سلامت اداری و ارتقا سیستم اداری و رسیدگی به امور مردم و تسهیل فضای کسب و کار در سایه تلاش میسر می‌شود.

علیرضا یونسی‌رستمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در مازندران 40 نمایندگی حزب و تشکل به ثبت رسیده که در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 19 حزب با دریافت مجوز لازم اقدام به راه‌اندازی 54 دفتر فرعی در شهرستان‌ها نموده‌اند.

وی گفت: مازندران در شمار چند استان کشور است که اقدام به افتتاح خانه احزاب کرده و انتخابات خانه احزاب استان را برگزار کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها