خبرهای داغ:
رسایی در دانشگاه بوعلی همدان:
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه خوشحاليم آقاي رئيس جمهور متوجه آدرس غلط برجام شد، هرچند دير! گفت: امروز آقایان برای سردار سلیمانی کف می‌زنند بعد از اینکه مدافعان حرم و مقاومت در منطقه جواب داد می‌گویند پیروزی حاصل مذاکرات بود؛ این دیگر یک جک است.
کد خبر: ۸۹۵۱۳۰۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حمید رسایی عصر روز گذشته در مراسمی با عنوان فرجام برجام در دانشگاه بوعلی، با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه و تبریک پیروزی جبهه مقاومت و اعلام سردار سلیمانی بر پاکسازی داعش از منطقه سوریه و عراق، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به اعتراف خود، جریان تکفیری غیر انسانی و پست‌تر از حیوان داعش را از 15 سال پیش در منطقه ایجاد کردند که هدف اصلی آن جمهوری اسلامی بود.
 
رسایی گفت: بعد از چندین سال سفاکی و خونریزی داعش، خوشبختانه با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی، همت مردم منطقه، مدافعان حرم و تدابیر صورت گرفته داعش نابود شد.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون در این برنامه در مورد موضوعی صحبت می‌کنیم که روزی صحبت در مورد آن هزینه زیادی داشت یکی از هزینه‌ها این بود که اگر کسی در مورد آن حرف می‌زد رئیس جمهور به آن بی‌ادبی و توهین می‌کرد و بر دهان آنها می‌زد ولی ما الان بر دهان مخالفانمان نمی‌زنیم.
 
وی با اشاره به پخش کلیپ‌هایی قبل از شروع مراسم در ارتباط با نقد برجام و فرجام آن عنوان کرد: این کلیپ‌ها کافی بود عنوان شود که «فرجام برجام» چه بوده است!  آن‌هایی که مدعی بودند با برجام قدرت‌های بزرگ سر تعظیم در برابر آنها فرود می‌آورند، برجام خورشید تابان و ابر باران است؛ مدعی بودند بلد هستند مذاکره کنند و دیگران بلد نیستند، رسیدند به اینکه مذاکره کردن را مساوی با تیمارستان رفتن می‌دانند و دیوانگی!
 
رسایی تصریح کردند: خوشحال هستیم از اینکه آقای روحانی و تیم مذاکره‌کننده بعد از پنج سال وعده‌ها و آدرس‌های غلطی که به مردم دادند، به این نتیجه رسیدند این راه درست نیست؛ هرچند رئیس جمهور تئوری‌سازی و ایدئولوژی‌سازی کرد و امام حسین(ع)، امام حسن(ع) و در اواخر حتی امام رضا(ع) را اهل مذاکره مد نظر خود کرد!.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه تمام ائمه اطهار(ع) اهل مذاکره بودند البته با اقتدار، ادامه داد: ائمه(ع) اهل مذاکره برای دعوت به حق بودن، نه برای اینکه بگویند طرف مقابل ما با ادب و باهوش بوده است؛ اهل مذاکره بودند نه اینکه از اصول و آرمان خود کوتاه بیایند بلکه مذاکره آنها با هدف دعوت به حق بوده است.
 
وی خطاب به مذاکره‌کنندگان، خاطرنشان کرد: اگر مذاکره شما نیز از باب مذاکره ائمه(ع) باشد شما هم مذاکره کنید اما برخی در طول مذاکره دچار وادادگی می‌شدند و نتیجه آن گام به گام عقب‌نشینی تا به امروز بود.
 
*نتیجه برجام «هیچ» بود و «پوچ»
 
وی با بیان اینکه اکنون پنج سال گذشته و وعده‌های زیادی به مردم داده‌اید نتیجه وعده‌ها دستان خالی است، یادآور شد: آنچه در مورد برجام و نتیجه مذاکرات گفته می‌شد هیچ یک محقق نشد؛ از ابتدا مشخص بود این می‌شود.
 
رسایی با بیان اینکه کسی که یک بار متن برجام را که آنقدر در مورد آن بزرگنمایی شد را خوانده باشد، می‌داند متأسفانه دولت راستگویان در این مورد، آمریکای جنایتکار بود نه آقایان مدعی! اظهار کرد: بعد از هر دور مذاکرات اوباما در مصاحبه می‌گفت مسئله اینگونه است و آقای روحانی می‌گفت اینها برای مصرف داخلی خودشان است؛ آنها نیز می‌گفتند حرف‌های روحانی و ظریف برای مصرف داخلی خودشان است.
 
وی  با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب که خواستار این بود که برجام را مشروط به شرایط اجرا کنند، گفت: برجامی که اکنون اجرا می‌شود با حفظ شرایط رهبر معظم انقلاب نیست که اگر با آن شرایط اجرا می‌شد این همه مشکل و مسئله پیدا نمی‌کردیم.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت به آن شرایطی که در مشروط نامه رهبری عمل نمی‌کند و آقای لاریجانی هم تمام هم و غمش این است که اتفاقاً آن قانون رأی بیاورد، کسی است که کمک می‌کند به این روند و در 20 دقیقه تصویب می‌کند؛ دولت اعتقادی به این مسئله نداشت.
 
وی خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته نوع دفاع‌ها از برجام، کلی و مبهم بود تا جایی که رئیس جمهور صدایش درآمد و گفت چرا یک عده بی‌سواد نقد می‌کنند و کسی حمایت نمی‌کند.
 
رسایی با بیان اینکه آن موقع خطاب به آقای روحانی گفتم وقتی متن را محرمانه کردید چطور می‌خواهید کسی حمایت کند؟، یادآور شد: متن برجام بعد از توافق منتشر شد، آنهایی که قبل از توافق متن برجام را می‌خواندند و منصف بودند، حاضر به حمایت نبودند چراکه می‌دانستند عاقبت کار این می‌شود که شد.
 
وی با اشاره به دو نوع نگاه حاکم که آوردگاه آن برجام بود، اظهار کرد: مسئله‌های بیان شده بعد از چهار سال و نتیجه حاصل شده، هشداری برای آینده است؛ دولت مستقر دولت جمهوری اسلامی است و تا پایان مدت مأموریت خود می‌ماند،  وظیفه داریم وقتی درست رفتار می‌کند حمایت کنیم و وقتی عملکردش آسیب‌های زیادی دارد نقد کنیم.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معتقد بودیم در برجام آسیب‌ها بیش از سودهاست، گفت: هیچ کس مخالف مذاکره نبود، مذاکرات هسته‌ای سال 82 شروع شد؛ مذاکره سه مقطع از  سال 82 تا 84، از سال 84 تا 92 و از سال 92 تا کنون را داشته است.
 
رسایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مقطع سوم می‌فرمایند به مذاکرات خوش‌بین نیستم؛ در مقطع اول همین تیم، کار مذاکره را انجام می‌دادند اما رهبری اینگونه نفرمودند، تفاوت این بود در دور اول تعهدات با سه کشور اروپایی و توافقنامه سعدآباد منعقد شد.
 
وی با بیان اینکه در دور اول بعد از توافقنامه سعدآباد، پلمب مراکز هسته‌ای انجام شد که پلمب بخشی از بنایی نطنز و فردو بود، افزود: در عوض سه کشور اروپایی قبول می‌کنند تعهداتی انجام دهند، یک سال بعد که به تعهدات عمل نمی‌کنند و داد توافق کنندگان درمی‌آید؛ سال 84 رهبری در سفر استانی می‌فرمایند همان دولتی که پلمب کرده باید پلمب را باز کند و دولت پلمب را باز کرد چراکه چاره‌ای نداشت.
 
*سخت‌ترین تحریم‌ها در سال 89 اعمال شد
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فک پلمب‌ها و بهانه کردن طرف مقابل، تصریح کرد: طرف مقابل از اول دنبال بهانه بودند و هسته‌ای را بهانه کردند، مسئله بمب اتم فقط یک بهانه بود اما باید مذاکره می‌کردیم و بهانه را از آنها می‌گرفتیم؛ همان موقع نیز به رفتار مذاکره‌کنندگان نقد بود؛ سال 84 تجریه کردیم و فهمیدیم طرف مقابل قابل اعتماد نیست، پلمب‌ها را باز کردیم و آنها تحریم‌ها را شروع کردند.
 
وی با بیان اینکه تحریم‌ها در روزهای پایانی دولت خاتمی شروع شد و به دولت بعد افتاد، یادآور شد: دولت بعد از دولت خاتمی نگفت تقصیر دولت قبل بود؛ معتقدم انسان باید مرد باشد و وجدان داشته باشد.
 
رسایی با اشاره به مسوولیت لاریجانی در تیم مذاکره‌کننده و دبیری شورای عالی امنیت ملی بعد از تعویض دولت، اظهار کرد: طی یک سال مسوولیت لاریجانی، سه بار تحریم شدیم که ریشه آنها عملکرد دولت و تیم مذاکره‌کننده قبل بود؛ اما نه ما که منتقد خاتمی و تیم مذاکره‌کننده بودیم، نه دولتی که روی کار آمد و نه نظام نگفتیم تقصیر دولت قبل بود.
 
وی به تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی و روی کار آمدن جلیلی اشاره کرد و گفت: بعد از یک سال از مسوولیت لاریجانی و روی کار آمدن جلیلی سه بار دیگر بر اساس همان ریشه تحریم شدیم.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اولین گفت‌و‌گوی روحانی بعد از ریاست جمهوری این بود که گفته، زمان آقای هاشمی یکسری تجهیزات هسته‌ای وارد کردیم که آلوده بوده که پایه بسیاری از فشارها همان بود.
 
وی با بیان اینکه مهمترین تحریم‌ها سال 89، یک سال بعد از فتنه 88 بود، افزود: مقامات آمریکایی می‌گویند از داخل ایران پیام داده شد این شکل تحریم‌ها ضعیف است و ایران خود را با این تحریم‌ها تطبیق می‌دهد، باید تحریم‌ها فلج‌کننده باشد؛ باور این برای ما سخت است.
 
رسایی با اشاره به اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه مهدی هاشمی بعد از فتنه 88 آمد و دنبال پیدا کردن راهی بود تا بتواند با دادن برخی کدها اعمال فشار و تحریم به آن دولت بود، تصریح کرد: این اقدامات نه اینکه بحث جمهوری اسلامی باشد بلکه لجاجت‌ها بود؛ اصل فتنه نیز لجاجت بود.
 
وی با تأکید بر اینکه سخت‌ترین تحریم‌ها در سال 89 اعمال شد، ادامه داد: روند تغییر کرد و این دولت آمد، از ابتدا روند گذشته را بمباران کردند؛ حالا وقتی کم می‌آورند می‌گویند تصمیم نظام است و مقام معظم رهبری بالای سر کار هستند.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که می‌گفت من این کار را کردم بعد از اینکه صدای برجام اینگونه درآمد گفت بدون اجازه رهبری آب نخوردم؛ چطور است در 6 سال قبل از شما مذاکرات تحت نظر رهبری نبود و از سال 92 به بعد زیر نظر مقام معظم رهبری است؟!
 
وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای روحانی! مذاکره با اروپا فایده ندارد باید دم کدخدا را دید، اینها را فراموش نکرده‌ایم؛ روحانی برای اولین بار با تابوشکنی با اوباما تلفنی صحبت کرد، آقای آشنا گفت باید آمریکا را درک کنیم آمریکا تحت فشار اسرائیل است!!.
 
رسایی با اشاره به اظهارات مرحوم هاشمی در خصوص مخالفان برجام، یادآور شد: آقای هاشمی گفت اینها همسوی با اسرائیل هستند؛ اسرائیل آن مقطع مخالف بود که یک ذره امتیاز هم نباید به ایران بدهند و ما مخالف بودیم که برای یک ذره امتیاز همه چیز را می‌دادند.
 
وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردند برجام تأمین‌کننده منافع اسرائیل است، تصریح کرد: یک مسئله باور به کدخدا بود، اصل کدخدا بود.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه ما در یکی از دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه گفت آمریکا می‌تواند با یک بمب قدرت دفاعی ما را از کار بیاندازد، ادامه داد: امروز آقایان برای سردار سلیمانی کف می‌زنند بعد از اینکه مدافعان حرم و مقاومت در منطقه جواب داد می‌گویند پیروزی حاصل مذاکرات بود؛ این دیگر یک جک است.
 
وی خاطرنشان کرد: آقایان می‌گفتند در مذاکرات دور قبل در حد کارشناس مذاکره می‌کنند و ما در حد وزیر امور خارجه وارد مذاکرات شده‌ایم.
 
رسایی با اشاره به تذکر در مجلس در دوران نمایندگی خود مبنی بر اینکه هر توافق بین‌المللی باید یک نسخه به زبان ما یا به زبان ثالث داشته باشد نه به زبان طرف مقابل باشد، یادآور شد: وندی شرمن می‌گوید تیم مذاکره‌کننده چون به انگلیسی مسلط نبود در برداشتن تحریم‌ها فرق بین end و lift را ندانستند و مقصود ما چیز دیگری بود.
 
وی با بیان اینکه نگاهی که برجام را کشاند به اینجا باورهایش عوض شده بود و اعتماد به دشمن داشت، اظهار کرد: نگاه آقای روحانی این بود قبل از اینکه به سازمان ملل برود در دانشگاه تهران می‌گوید خزانه خالی است و در فرودگاه جان اف کندی و در زمین دشمن می‌گوید دولت را با خزانه خالی تحویل گرفتم و فکر می‌کند اگر عجز و لابه کند به او چک می‌دهند می‌گویند برو خزانه را پر کن!!
 
*بعد از مذاکره در برجام دنبال مذاکره در حوزه موشکی هستند!
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازخواست وندی شرمن در سنای آمریکا توسط نمایندگان سنا بعد از توافق ژنو که پایه برجام بود، گفت: نمایندگان سنا گفتند به چه مجوزی می‌خواهید بخشی از تحریم‌های ایران را لغو کنید که در پاسخ آنها گفتند تنها پنج درصد تحریم‌هاست چراکه بیش از این نمی‌توانستند کشورها را با خود همراه کنیم؛ کمر تحریم‌ها در حال شکستن بود و حمله نظامی ناممکن است.
 
وی بیان کرد: بهترین کار بعد از موارد مذکور برای آنها توافق بود که پایه اصلی تحریم‌ها توسط آن حفظ می‌شود و پنج درصد تحریم‌ها با شرایطی مد نظر بود؛ وندی شرمن به آنها پیشنهاد داد با حقوق بشر تحریم کنند.
 
رسایی با بیان اینکه تحریم‌ها چهار دلیل هسته‌ای، حقوق بشر، تروریسم و موشک را دارد، افزود: بحث بر این بود مذاکره کنیم و تحریم‌ها برداشته شود، نه تنها تحریم‌ها باقی ماند که تهدیدها و تحریم‌ها بیشتر شد.
 
وی ادامه داد: می‌گویند ما کاسب تحریم هستیم؛ در مجلس به آقای روحانی گفتم تمام منتقدان برجام لیست اموال خود را ارائه می‌کنند، حسین فریدون هم لیست اموال بدهد ببینیم که چه کسی با تحریم‌ها کاسبی کرده است؟ جهانگیری در انتخابات حاضر به ارائه لیست اموالش نشد!
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الان می‌گویند به هیچ وجه در مورد برجام مذاکره نمی‌کنیم، ادامه داد: بدانید این حرف معنایش این است می‌گویند در مورد موشک مذاکره می‌کنیم؛ حال باید به اینها گفت در مورد برجام تخم دوزرده چه بوده است که در مورد موشکی مذاکره کنید؟
 
وی خاطرنشان کرد: اخیرا تجمعاتی در مقابل مراکز دارویی هست که «کو داروها و چرا ما همچنان دارو نداریم و دارو وارد نمی‌شود؟»، کانال‌ها و سایت‌ها سریع می‌گویند آقای روحانی می‌گفتی برجام تحریم‌ها را برمی‌دارد کجاست، غافل از اینکه این یک بازی است.
 
رسایی با تأکید بر اینکه بازی مذکور مقدمه‌ای است که اگر می‌خواهید تحریم دارو کامل برداشته شود باید در حوزه موشکی مذاکره شود، یادآور شد: اینها با برنامه تهیه می‌شود، غافل از اینکه عده‌ای دلسوزانه در متن برجام اینها را بازتاب می دهند؛ پشت این موضوع زمینه‌سازی افکار عمومی برای مذاکره موشکی است که خداکند حرف من اشتباه باشد و روزی مجبور شوم بگویم در دانشگاه این حرف را زدم و اشتباه گفتم.
 
وی اظهار کرد: آنچه من می‌گویم و آنچه از مجالس خصوصی اینها می‌شنویم حاکی از این بازی است و آقایان می روند به این سمت که چاره‌ای نداریم؛ به حقوق بشر هم می‌رسانند!
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما را متهم به دفاع از تروریست می‌کنند، گفت: آنها داعش را به وجود آوردند اما در دفاع از حزب‌الله لبنان می‌گویند ما تروریست هستیم؛ اگر ما این هزینه جانی و انسانی را در عراق و سوریه نداده بودیم به گفته رهبری الان در کرمانشاه، همدان و تهران با آنها درگیر بودیم.
 
وی بیان کرد: فرجام برجام این بود تیم مذاکره‌کننده و دولت روحانی، چهار سال مذاکره کرد و نتیجه آن باقی ماندن تحریم‌ها و تحریم‌های بیشتر شد؛ اما ما چهار سال در منطقه مقاومت کردیم، نتیجه آن نابودی داعش شد.
 
رسایی با بیان اینکه معتقدم مذاکره باید باشد، افزود: تفاوت مذاکره در دور قبل و این دوره این بود، از سال 84 تا 92 پیشرفت هسته‌ای و مذاکره داشتیم اما در مذاکرات اخیر پیشرفت متوقف و مذاکره کردیم که استقلال از بین رفت و غرور ملی لکه‌دار و هسته‌ای نابود شد؛ فرجام برجام این بود.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک عده جاسوس از تیم مذاکره‌کننده پرورش یافتند که دری اصفهانی یکی از آنها بود که صدایش درآمد؛ نگاه، نگاه غلطی است؛ به روحانی گفتم به جوانان ستادت اعتماد کن نه بازنشستگان را بیاوری و کسانی که رفت و آمد به آن طرف آب دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها