خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ما ۱۲۵ شبکه را تحت عنوان شبکه های علمی سازی کشاورزی در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز تشکیل دادیم .
کد خبر: ۸۹۵۱۳۸۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

دکتر زین العابدین جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته بسیج و پاسداشت زحمات بسیجیان گفت: امام خمینی بسیج را از خود مردم تشکیل دادند و بسیج همین اقشار مختلف مردم در دانشگاهها، مزارع، بازار، مسئول و غیرمسئول است.

وی با بیان اینکه بسیاری افراد که در زمینه علم و فناوری کارهای بزرگی کرده اند اذعان کرد: این افراد یا بسیجی هستند یا سابقه بسیجی دارند حتی اگر اسمشان در لیست بسیج نباشد خودشان را بسیجی می دانند مانند شهید احمدی روشن و... همه عناصر بسیج هستند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی با این عنوان که کلمه بسیج را می توانیم مخفف چند مفهوم  بدانیم تصریح کرد: «ب» بسیج به معنای بیداری، «س» بسیج به مفهوم سازماندهی ، «ی» بسیج به معنای یارگیری و «ج» بسیج به مفهوم جهاد است.

وی در بیان نظامی گری هم اظهار کرد: نظامی گری ما با نظامی گری غربی ها فرق می کند بچه های ما اگر در جنگ توانستند بسیجی واقعی باشند به خاطر این بود که همپای مباحث نظامی به طور جدی به مبارزه با نفس پرداختند.

این نخبه بسیجی در مورد اقداماتی که تاکنون در  سازمان بسیج مهندسین انجام شده است گفت: ۴۰۰نفر از مهندسین کشاورزی ما عضو کانون های بسیج مهندسین کشاورزی هستند و10 حلقه صالحین در کانون های بسیج کشاورزی فعال است.

وی در مورد افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی در سطح استان خاطرنشان کرد: ما  ۱۲۵ شبکه  را تحت عنوان شبکه های علمی سازی کشاورزی  در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز تشکیل دادیم .

کارگاه آموزشی پرورش زنبورعسل و زالوی طبی را اجرا می کنیم

جویبان با بیان اینکه ما به عنوان فعالیت های فوق برنامه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی اقدام به تشکیل کارگاههای آموزشی کردیم اظهار کرد: از جمله این کارگاهها، کارگاه پرورش زنبورعسل و پرورش و تکثیر زالوی طبی است.

وی ادامه داد: همچنین دوره هایی تحت عنوان بازدید از دستاوردهای نوین کشاورزی در استان یا سایر استان ها  که توسط خواهران و برادران بسیجی انجام شده است داشتیم ، تعدادی مزارع الگویی دانش بنیاد را در سطح استان با هدف آشنایی کشاورزان با روش های نوین کشاورزی بود ایجاد کردیم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان با اشاره به سایر اقدامات این سازمان افزود:  تعدادی مزارع الگویی را با هدف اشتغال زایی و آموزش کشاورزان تشکیل دادیم همچنین تعدادی کلاسهای آموزشی تحت عنوان طرح بسیج همگام با کشاورز  با هدف افزایش عملکرد محصول در کلیه شهرستان ها و مناطق روستایی تشکیل دادیم.

جویبان در مورد برنامه های هفته بسیج بیان کرد: در این هفته دیداری را با نماینده ولی فقیه خواهیم داشت که اعضای شورای عالی بسیج مهندسین کشاورزی و کارگروه های تخصصی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حضور سازمان یافته مهندسین کشاورزی در نماز جمعه در سراسر استان را داریم افزود: برگزاری کلاس آموزشی طرح بسیج همگام با کشاورز در سطح روستاهای  مورد نیاز از دیگر برنامه های ما در هفته بسیج است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان گفت: برگزاری جلسه بیان مشکلات و ارائه راهکارها به کشاورزان توسط مهندسین بسیجی، شورای قشر، کارگروه های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و حلقه های صالحین را در این هفته برگزار خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: دیدار با خانواده شهدا ، ارائه مشاوره مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران در قالب میز خدمت ۳۰آبان در محل مسجد موسی بن جعفر را داریم.

 جویبان افزود: ارائه راهنمایی و مشاوره به خواهران در هفته بسیج در محل مساجد مورد نیاز با همکاری بسیج جامعه زنان و برگزاری کارگاهی برای اشتغال زایی در سطح استان و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری تحت عنوان کارگاه آموزشی پرورش و تکثیر زالوی طبی بهداشتی از دیگر اقدامات ما در هفته بسیج است.

فقر آموزش مشکل اصلی در حوزه کشاورزی و دامپروری است

 وی ادامه داد: در این هفته با اداره کل فنی و حرفه ای استان  تفاهم نامه ای  برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، کمک به اشتغال پایدار فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری، گسترش دانش فنی و مهارت های تخصصی و ایجاد مهارت و توانایی برای یک حرفه انعقاد می شود .

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان اظهار امیدواری کرد: هدف ما این است که با این برنامه ها مشکلات در حوزه کشاورزی و دامپروری که مشکل اصلی ما بحث آموزش است با این اقدام رفع شود.

وی در مورد محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: اعزام نمایندگان ما به سطح روستاهای مورد هدف، آموزش های مورد نیاز به کشاورزان، کشت ها و دامهایی که میتواند در زمینه محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس کمک کند از جمله اقداماتی است که سازمان بسیج مهندسی انجام می دهد.

درآمد زایی مشکل اصلی روستاهای ما در زمینه محرومیت زدایی است

وی همچنین بیان کرد: مشکل اصلی روستاهای ما در زمینه محرومیت زدایی بحث درآمد زایی است تا درآمد زایی نباشد نمی توانیم کاری انجام دهیم. درآمدزایی که باشد جلوی مهاجرت روستاییان هم گرفته می شود.

یکی دیگر از مشکلات کشاورزان بحث بازار یابی است و دروه آموزشی که داریم در این زمینه هم به کشاورز آموزش داده می شود.

وی در پایان عنوان کرد: سازمان بسیج مهندسی کشاورزی دو هدف اصلی دارد یک ترسیم الگوی اسلامی- ایرانی یک مهندس کشاورزی تراز انقلاب اسلامی و دومین هدف کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها