رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: جشنواره جهادگران علم و فناوری با محوریت کارآفرینی براساس ظرفیت‌های بومی استان به مناسب گرامیداشت هفته بسیج و با هدف ارج نهادن به نخبگان استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۱۴۲۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

نخبه‌یاری و نخبه پروری سه هدف مهم سازمان بسیج علمی و پژوهشی است/پایگاه علمی در شهرستان‌های اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزای بسیج از اردبیل، فاضل احدی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در به مناسبت هفته بسیج در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره جهادگران علم و فناوری با محوریت کارآفرینی براساس ظرفیتهای بومی استان به مناسب گرامیداشت هفته بسیج و با هدف ارج نهادن به نخبگان استان برگزار شد که تقدیر از دانشوران نمونه، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای مخترعان و رونمایی از ماشین انتقال دهنده هوشمند غلات از مهم‌ترین محورهای این جشنواره بود.

وی نخبگان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه معرفی کرد و گفت: استان اردبیل با داشتن نخبگان توانمند بستر مناسبی جهت پیشرفت و توسعه دارد و باید به این قشر مهم توجه اساسی شود تا استعدادها و توانمندی‌های آنها شکوفا شده و در خدمت جامعه قرار بگیرد.

دبیر جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل در رابطه با اهداف جشنواره افزود: جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف بررسی راهکارهای تسریع در روند رشد علم و فناوری و توسعه فرهنگ تحقیق، پژوهش و نوآوری از طریق الگوسازی طراحی و برنامه ریزی شده و بررسی و آسیب‌شناسی اقتصاد دانش بنیان، دلایل کاهش رشد علمی کشور و نیز ارائه راهکار با توجه به ظرفیتهای بسیج و ترویج فرهنگ وقف علم از دیگر اهداف جشنواره است.

احدی نخبه‌داری، نخبه‌یاری و نخبه پروری را سه هدف مهم سازمان بسیج علمی و پژوهشی اعلام و تصریح کرد: بسیج علمی تنها سازمانی است که از ایده اولیه نخبگان جهت تبدیل به محصول اولیه حمایت می‌کند و علاوه بر حمایت‌های مادی بلاعوض، حمایت‌های معنوی هم جهت تسهیل فرآیند تجاری سازی محصول انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه هدف مهم سازمان بسیج علمی و پژوهشی استفاده از ظرفیتهای نخبگان جهت حل مشکلات صنایع و پیشرفت استان است، بیان کرد: اخیراً تفاهم نامه‌هایی بین این سازمان با مراکز فنی و حرفه‌ای و شرکت شهرک‌های صنعتی جهت افزایش تعاملات و همکاریها منعقد شده و ماشین انتقال‌دهنده هوشمند غلات یکی از طرح هایی است که با حمایت‌های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی و جذب سرمایه گذار به مرحله ساخت نمونه اولیه رسید که در این جشنواره رونمایی شد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل یکی از برنامه‌های مهم سازمان بسیج علمی و پژوهشی را در سال جاری راه اندازی پایگاه‌های علمی در راستای شکوفایی استعداد نخبگان هر شهرستان عنوان کرد و گفت: پایگاه‌های علمی آتش به اختیار مباحث علمی هستند و امسال برنامه ریزی‌هایی جهت هدفمند بودن برنامه‌های اجرایی براساس نیازسنجی و حل مشکلات شهرستانها در نظر گرفته شده است.

احدی اظهار داشت: مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی در سال جاری فعالیت‌هایش را به طور جدی آغاز کرده است و در نظر دارد همگرایی مناسبی بین واحدهای علمی و تحقیقاتی برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل در حوزه گیاهان دارویی جهت پیشرفت و توسعه انجام دهد.

ارسال نظرات