نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خانه ملت، طی بیانیه‌ای خرسندی خود را نسبت به پایان سیطره شجره خبیثه داعش ابراز کردند.
کد خبر: ۸۹۵۱۴۵۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست علنی صبح امروز چهارشنبه (1 آذر ماه 96) مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

جهت تأمین نظر شورای نگهبان

تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی ممنوع شد

در ابتدا، نمایندگان مجلس با اصلاح طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

پزشکیان در صحن علنی مجلس:

پایان داعش دستاورد بزرگی در مقابل توطئه‌های آمریکا و قدرت‌های سلطه طلب است/ مدیون شهدای مدافع حرم هستیم

مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه گفت: قرار است بیانیه‌ای از سوی همه نمایندگان در خصوص شکست داعش صادر شود.

*طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران تصویب شد

سیدجواد حسینی کیا نیز در قرائت گزارش کمیسیون صنایع تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات اظهار داشت: ابتدا کمیسیون طی نامه ای اطلاعات لازم در خصوص تمامی موضوعات تحقیق و تفحص را از وزارت تعاون درخواست نمود که متاسفانه اطلاعات مذکور به کمیسیون واصل نشد.

*لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل بین ایران، افغانستان و هند تصویب شد

در ادامه وکلای ملت، با لایحه موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند موافقت کردند.

*یک فوریت طرح ساماندهی و کاهش زندانیان تصویب شد

نمایندگان همچنین با یک فوریت طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با 122 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

طرح سؤال از وزیر نفت به علت فروش گاز ارزان به نروژ

چرا گاز طبیعی کشور به ثمن بخس به شرکت نروژی فروخته شده است؟

همچنین طرح سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از وزیر نفت درمورد فروش گاز به یک شرکت نروژی با قیمت نازل به هیات رئیسه تقدیم شد و هیات رئیسه نیز آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی ارجاع داد.

*رای مثبت مجلس به یک فوریت طرح «لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول»

در ادامه نیز،‌ نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح تعطیلات رسمی با 134 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

شهریاری در نطق میان‌دستور:

برای چندمین بار پوزه آمریکای جهان‌خوار و ایادی استکبار در سوریه و عراق به خاک مالیده شد

در بخش دیگری از نشست امروز صحن، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان طی سخنانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: بسیج توانست با حشدالشعبی در عراق و سوریه فتنه بزرگ تکفیری‌ها و داعش را بر هم بزند و با رهبری مرجعیت آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی بتوانند مدیریت کنند و پرونده این جرثومه‌های فساد را در هم بکشند.

مطهری در دفاع از طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی:

افزایش تعطیلات به ضرر اقتصاد کشور است

علی مطهری نایب رئیس مجلس هم به عنوان طراح طرح یک فوریتی اصلاح تعطیلات رسمی اظهار داشت: این طرح قرار بود دو فوریتی باشد اما فرصت نشد زیرا ما می‌خواستیم اصلاح تعطیلات رسمی کشور به همین تعطیلات 8 ربیع الاول امسال برسد ولی نهایتا با یک فوریت مطرح شد.

حسینی در نطق میان دستور:

تخصیص 1.5 میلیارد دلار به توسعه روستاها باعث افزایش تورم می‌شود

فاطمه حسینی نماینده مردم تهران نیز از ناطقان میان دستور دیگر امروز طی سخنانی، اظهارداشت: حادثه ناگوار زلزله کرمانشاه را به هموطنان عزیزم تسلیت می‌گویم و از این مردم غیور که با همدلی خود به یاری کرمانشاه شتافتند به نوبه خود تشکر می‌کنم.

نامه 182 نماینده به رهبر انقلاب درباره پایان داعش

از مجاهدت‌ رزمندگان مقاومت بویژه قاسم سلیمانی تشکر می‌کنیم/ اگر مجاهدت‌ها نبود باید در شهرهای کشورمان با داعش می‌جنگیدیم/لزوم آمادگی برای مقابله با اقدامات مشابه

182 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن گرامیداشت شکست داعش از مجاهدت‌ها و رشادت‌های حماسه‌سازان و رزمندگان قدردانی کردند.

بیرانوندی در نطق میان‌دستور:

دولت و مجلس با همفکری به غم نان بازنشستگان خاتمه دهند

 محمد بیرانوندی نیز در نطق میان‌دستور ضمن تسلیت به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: از مردم نوعدوست، آگاه و بی‌نظیر ایران که در ساعات نخست زلزله با تمام هستی خود در خیابان‌های سر پل ذهاب و جاده‌های میان شهری و روستایی قصر شیرین حضور پیدا کردند، تشکر می کنم.

* طرح الزام سازمان صداوسیما به همکاری درباره اقتصاد مقاومتی اعلام وصول شد

در ادامه نیز دو لایحه و یک طرح قرائت شد.

*تذکر نماینده مردم ابهر به رئیس‌جمهور در مورد شنیده نشدن صدای اعتراضی مالباختگان مؤسسات مالی

در بخش پایانی نشست، تذکرات کتبی نمایندگان از سوی هیأت رئیسه قرائت شد.

* نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت

نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نائب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها