یادداشت/ اسلام

پایان سیطره داعش؛ آغاز نابودی کامل اسرائیل

کد خبر: ۸۹۵۱۵۴۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سعید اسلام از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان در یادذاشتی به موضوع پایان سیطره داعش و تهدید این مهم برای اسرائیل پرداخته که متن آن به شرح زیر است:

هم‌زمانی پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت بر داعش در شهر ابوکمال به‌عنوان آخرین شهر در اختیار داعش در سوریه و اعلام خبر پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه در آغازین روز‌های هفته بسیج؛ رنگ بوی دیگری به این هفته داد؛ و خاموش کردن آتش این فتنه آمریکایی- اسرائیلی افتخاری است که به نام "بسیجیان جهان اسلام" در تاریخ ثبت خواهد شد.

این فتح عظیم را می‌توان یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در راستای تحقق فرمان امام راحل به بسیجیان در پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در ۲ آذرماه سال ۶۷ دانست؛ پیامی که در آن می‌فرمایند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است. چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست. باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.»

هرچند جنایات داعشی‌ها در طول این فتنه ۶ ساله در منطقه که هدف آن نابودی جبهه مقاومت، تأمین امنیت اسرائیل و ارائه چهره‌ای خشن از اسلام، دردناک بود و ویرانی آبادی‌های کشور‌های اسلامی و آوارگی مردم مسلمان را همراه داشت، اما تشکیل بسیجی مردمی در عراق و سوریه، پیوستن نیرو‌هایی مؤمن، شجاع و جان‌برکف افغانستانی و پاکستانی به محور مقاومت و همراهی مردم منطقه از برکات این فتنه شوم برای مسلمین بود.

همراهی دولت‌ها و ارتش‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم سوریه و عراق و همدلی کشور‌های محور مقاومت در کنار جان‌فشانی‌های این بسیجیان جهان اسلام در قالب تیپ‌های فاطمیون، حیدریون، حشدالشعبی در کنار نیروی‌های حزب‌الله لبنان و سپاه و نیرو‌های مسلح ایران اسلامی نه‌تن‌ها به سیطره داعش در منطقه پایان داد بلکه زنگ خطری جدی برای اسرائیل و مستکبرین عالم است.

عملیات مشترک حزب‌الله با ارتش لبنان؛ حمایت‌های صریح و موضع‌گیری شفاف گروه‌های مبارز فلسطینی در قبال حزب‌الله لبنان و مخالف با داعش برخلاف گذشته نیز گواهی بر همدلی بی‌سابقه جبهه مقاومت است.

آمریکا، اسرائیل و آل سعود خبیث که از زمان وعده سردار قاسم سلیمانی مبنی بر پایان یافتن کار داعش در ۳ ماه؛ تحقق این وعده را حتمی می‌دانستند، با آشفتگی و سراسیمه سعی داشتند با فتنه‌انگیزی‌های تازه‌ای در منطقه نظیر فتنه استقلال کردستان و به آشوب کشیدن لبنان بار دیگر جبهه مقاومت و کشور‌های حامی آن را دچار بحران کنند، اما اراده خداوند و همدلی و همیاری و هوشیاری ملت‌های این کشور‌ها این سیاست‌ها را با بن‌بست مواجهه کرد؛ و بااین‌وجود باید دانست که استکبار جهانی حتی لحظه‌ای از فتنه‌انگیزی و دشمنی دست بر نخواهد داشت و برای بر هم زدن این وحدت یکدلی از هیچ حیله‌ای دریغ نمی‌کند.

سران رژیم صهیونیستی از اولین مقاماتی بودند که به این پیروزی رزمندگان اسلام واکنش نشان دادند؛ وزیر دفاع اسرائیل یک روز پس از فتح ابو کمال مقابل دوربین‌ها حاضر شد و با ابراز ناراحتی شدید از پایان یافتن کار داعش، خواستار افزایش چند برابری بودجه دفاعی اسرائیل شد.

ثمره خون هزاران شهید در دفاع از مقاومت اسلامی و حریم آل الله این شد که امروز بسیجیان جهان اسلام با نابود کردن تروریست‌ها داعش؛ مصمم‌تر، آماده‌تر و همدل‌تر از همیشه در دروازه‌های ورود به اسرائیل استقراریافته‌اند و رژیم صهیونیستی که بار‌ها تحقق وعده‌های فرماندهان جبهه مقاومت را دیده؛ می‌داند که تحقق فرمود: ه امام خامنه‌ای در سال ۹۴ مبنی بر عدم وجود اسرائیل در ۲۵ سال آینده قطعی است.

هرچند در مسیر تشکیل تمدن اسلامی هنوز گام‌های مهم و محکمی نیاز است و مسیر طولانی پیش رو است، یقیناً یکی از مقدمات تشکیل تمدن نوین اسلامی که آرمان والای انقلاب است، رها کردن پاره تن اسلام از چنگال غاصبان اسرائیلی است و این آرمان مقدس روزبه‌روز به تحقق یافتن نزدیک می‌شود.

دراین‌بین نقش جمهوری اسلامی ایران و مردم و دولتمردان و نخبگان کشور همان‌طور که در پیروزی‌های جبهه مقاومت، نقشی مهم و سرنوشت‌ساز بوده در ادامه نیز اساسی و حساس است؛ در این مسیر همه باید به وظیفه و جایگاه خود در این برهه حساس تاریخی آگاه باشند.

قطعاً در این مسیر هزینه سازی برای کشور، قلم‌فرسایی در راستای ضرورت مذاکره بر سر موشک‌ها و توان بازدارنده دفاعی کشور (!) و تشویش اذهان عمومی در این راستا، تبدیل‌شدن به بخشی از پازل انگلیس برای بر هم زن وحدت شیعه و سنی و اقدامات نسنجیده که بعضاً از سوی برخی مسئولین صورت می‌گیرد، باعث ایجاد کندی درراه تمدن سازی می‌شود و نه‌تن‌ها تهدیدی برای منافع ملی بلکه تهدید است برای آرمان‌های جهان اسلام.
ارسال نظرات