کارشناس مذهبی شهرستان قصرقند گفت: اسلام با قوانین بی بدیل خود موجب احیا شخصیت از دست رفته و جایگاه والای زنان در جهان شد
کد خبر: ۸۹۵۱۵۶۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرنگار بسیج از سیستان و بلوچستان، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، نشست روشنگری با حضور پرشور بانوان شهرستان قصرقند برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سرحدی با تاکید بر اهمیت نقش مادران در تربیت فرزندان و نقش والای بانوان در اسلام، اظهار داشت: در طول تاریخ به دلایلی، چون برتری جسمانی مردان نسبت به زنان، و برخی سیاست‌های گروهی، شخصیت و جایگاه بانوان به پایین‌ترین حد خود تنزل پیدا کرده بود، اما اسلام با ارزش گذاری بر جایگاه زن در کنار وضع قوانین دینی موجب ارتقای نقش زنان در جامعه شد.

وی افزود: اسلام با قوانین بی بدیل خود موجب احیا شخصیت از دست رفته زنان شد تاجایی که زنان و دختران در اسلام مایه رحمت و برکت معرفی شده و احترام آنان واجب اعلام می‌شود.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه تا قبل از اسلام به زنان نگاهی ابزاری می‌شد، بیان کرد: متاسفانه جایگاه بانوان تاجایی بود که نه تنها هیچ حق مالکیتی نداشتند، بلکه همچون کالایی خرید و فروش می‌شدند که این موضوع در ۱۰۰ سال گذشته در کشور‌های غربی با آن همه هیاهوی تبلیغاتی و شعار برابری حقوق زن و مرد، نیز دیده شده و حتی در حال حاضر نیز قابل مشاهده است.

وی نقش مادران در تربیت فرزندان و بانوان در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: امروز زنان بالاترین نقش‌ها را در جامعه و خانواده بر عهده دارند چراکه مهمترین نقش زنان، مادری و تربیت فرزند بوده و همه چیز تحت تاثیر مادران است.

سرحدی ادامه داد: مادر نقش موثری در تربیت یک کودک دارد، زیرا مدت طولانی کودک را در رحم خود نگهداری کرده و پس از تولد نیز اورا در دامان خود پرورش می‌دهد و آنچه مادر عمل می‌کند به یقین بر کودک اثر می‌گذارد به گونه‌ای که اگر مادر در این دوران حساس قرآن تلاوت کند بی شک فرزند او نیز در همین راه قدم خواهد گذاشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بانوان باید حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: بهترین الگو برای یک بانوی مسلمان، حضرت فاطمه (س) هستند که هر اقدام ایشان درسی برای دیگر زنان مسلمان بوده و میتواند، چون چراغی روشن راه زندگی بانوی مومن را روشن کند.
ارسال نظرات