به مناسبت گرامی داشت سی وهشتمین سالگرد هفته بسیج، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فریمان به همراه جمعی از فرماندهان و مدیران بسیج شهرستان با حضور در حسینیه امام صادق (ع) با حجت الاسلام ایزدی امام جمعه شهرفریمان دیدار کردند.
کد خبر: ۸۹۵۱۶۴۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این دیدار و در ابتدای مراسم سرهنگ دوم پاسدارحسین شمس؛ فرمانده سپاه فریمان، به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک هفته بسیج به ذکرحدیثی گهربار از امام رضا (ع) پرداخت و گفت: ایشان می‌فرمایند:شیعه ما باید سه ویژگی داشته باشد که اگر نداشته باشد از ما نیست. ویژگی اول، این که بایستی مطیع امر ما باشد. ویژگی دوم اینکه رفتار و کردارشان برگرفته از رفتار و کردار ما باشد؛ و ویژگی سوم اینکه، با دشمنان مامخالفت کند.

حسین شمس در ادامه گفت: اگر بررسی کنیم می‌بینیم از اول که بسیج مستضعفین که حقیقتاً شاهکار حضرت امام خمینی (ره) بود شکل گرفت، برکات بسیج برای ما روشن و مشخص‌تر می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این مدت سی و هشت سال که از عمر بسیج می‌گذرد در عرصه‌ها و شرایط مختلف می‌بینیم که این سه ویژگی فقط و فقط مصداقش در بسیج و بسیجیان است، یعنی مطیع امر رهبری هستند دوم اینکه نگاهشان به لب مبارک حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و رفتار و کردار و فرمایشاتی که حضرت آقا دارند را سرلوحه همه امورات خودشان قرار داده اند و همچنین سومین موضوع استکبار ستیزی یعنی مخالفت با دشمنان، ولی فقیه است.

وی بیان داشت: بر اساس این حدیث پنج ویژگی می‌توانیم در مجموعه بسیج نام ببریم. اولین موضوع ولایتی بودن، دومین موضوع عمل به هنگام، سومین موضوع بصیرت و دشمن شناسی و استکبار ستیزی، چهارمین موضوع مظهر وحدت و پیشرفت و مردم سالاری دینی و پنجمین موضوع نظیر سازی بسیج.

وی در پایان سخنانش افزود: افتخار بسیج این است در هر جایی و کشوری که شکل گرفته است باعث پیروزی و پیشرفت آن نظام شده است و امروز نیز شاهد این هستیم که سوریه و عراق از دست داعش آزاد بساط دشمنان به برکت حضور و تشکیل بسیج در این کشور‌ها برچیده می‌شود و این از برکت افتخارات بسیج است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسین ایزدی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: خداوند در آیه‌ای از قرآن خطاب به پیامبر در مورد اعرابی که در امر دین و یاری پیامبر سستی می‌کردند و منت بر پیامبر(ص) می‌گذاشتند نوید داد اگر پیامبر(ص) را یاری نکنید کسانی خواهند آمد که دارای این ویژگی‌ها خواهند بود: خدا را محبوب خلق می‌کنند و خلق را محبوب خدا، ولایت پذیر هستند و با دشمنان با قدرت و صلابت برخورد می‌کنند و مایه غبطه انبیاء و شهدابه مقام آن‌ها در قیامت می‌شوند و امروز ما تفسیر این سخن پیامبر (ص) را دروجود بسیج و فرهنگ بسیجی شاهد هستیم.

امام جمعه فریمان در پایان سخنانش بیان داشت:آن چیزی که باعث رمز موفقیت در سوریه و عراق شده، اشاعه فرهنگ بسیجی است

یادآور می‌شود در پایان این دیدار نیز لوح تقدیری به رسم یاد بود از طرف سپاه فریمان به امام جمعه محترم شهرستان اهداء گردید.
ارسال نظرات