خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: کسانی که امانت دار هستند و به مسئولیت خود به خوبی عمل می کنند. کسانی که خود را بسیجی می دانند با حضور در صحنه های مختلف انجام وظیفه، ادای تکلیف و امانت کردند.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۱۶
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم در ماندگاری فرهنگ بسیج ایمان و تعهد بسیجیان به اسلام و انقلاب و پیروی محض از مقام معظم ولایت است که در طول 38 سال انقلاب روز به روز بیشتر این معنا را به زیبایی حس می کنیم و باید تقویت کنیم.

 وی عنوان کرد: وقتی جوانان ما متدین و این اتصال و هم جینگی مردم با ولایت وجود داشته باشد. این دو مولفه قدرت اسلام و نیروهای انقلابی بود که قطعا در این سالها ما را کمک کرده و شجره طیبه بسیج را تقویت کرده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز هسته های مقاومت در سراسر جهان شکل گرفته و پیوند عمیق مردم با ولایت و معرفت به ولایت، ولایت پذیری و تبعیت از فرمان امام جامعه مجموعه بسیج را رشد داده و حفظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه شناخت، ولایتمداری، روحیه تدین و دیانت است متذکر شد: ولایت پذیری از شاخصه های بسیجی است .

نوفرستی با بیان اینکه بسیجی کسی است که فرمان امام و مقتدای خودش را می پذیرید و پذیرش این معنا بی معرفت نمی شود  خاطرنشان کرد: ولایت پذیری صرف ادعا و حرف بی محتوا نیست بلکه باید در عمل باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب خواص جبهه حق و خواص جبهه باطل معرفی کردند اظهارداشت: بسیجیان به عنوان خواص جامعه هستند که می دانند چه می کنند و در جهت پیشبرد اهداف اسلام  گام برمی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) ادامه داد: ولایتمداری یعنی تفکر ولایت را بدانند، بفهمند و بصیرت داشته باشند.

وی با اشاره به شاخصه های بسیجی عنوان کرد: با برنامه های حساب شده و دقیق با روحیه جهادی اقدام کنند تا فضای جامعه را در دست بگیرند . چون خواص جبهه باطل در مقابل آنان به شدت کار می کنند .

نوفرستی با بیان اینکه اگر خواص جبهه حق و اسلامی درست عمل کنند عموم مردم جامعه را می توانیم بسیجی بدانیم تاکید کرد: از افرادی که تاثیرگذار هستند و می توانند با روحیه ولایت پذیری خود فضای جامعه را در اختیار جبهه حق حفظ کنند باید بهره ببریم.

وی با اشاره به ملاک های شناخت بسیجی از غیربسیجی گفت: در روایات داریم اگر می خواهید درست تشخیص دهید به ظاهر افراد نگاه نکنید و لازم هم نیست بدبینی داشته باشیم. این دستور پیامبر(ص) است که حسن ظن داشته باشیم و سوء ظن ها را از بین ببریم، خودمان را ارزیابی کنیم و در محضر امام زممان(عج)خودمان را محک بزنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در اسلام شاخصه هایی برای شناخت خواص اهل حق داریم. به کثرت نماز نیست بلکه شاخصه هایی که صادق بودن در راه اسلام و حق را نشان می دهد " صدق الحدیث و اداء الامانه ".

وی در معرفی بسیجیان افزود:  کسانی که امانت دار هستند و به مسئولیت خود  به خوبی عمل می کنند. کسانی که خود را بسیجی می دانند در حضور در صحنه های مختلف  انجام وظیفه، ادای تکلیف و امانت کردند.

نوفرستی با بیان اینکه حضور بسیجیان در در نماز اول وقت باید تجلی پیدا کند گفت: در دو مقوله امانت داری و صداقت با خدا، ولایت و مومنین و در تمام عرصه ها صداقت خودش را نشان می دهند. ظاهر و باطن آنها یکی است.

وی با اشاره به برخی خصومت ها با بسیج و بسیجیان از درون و بیرون کشور خاطرنشان کرد: در طول تاریخ مخالفین اسلام و حرکت های معنوی و بسیجی حضور داشته اند.

عده ای که نگاه غرب گرایی و لیبرالی دارند تصور درستی از تفکر بسیج ندارند

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عده ای که نگاه غرب گرایی و لیبرالی دارند تصور درستی از تفکر بسیج ندارند تصریح کرد: کسانی که دین را افیون جامعه و باعث عقب ماندن جامعه می دانند امروز در بدنه جامعه نفوذ کردند و نمی توانند اقدامات انقلابی بسیجیان را ببینند.

وی اظهارداشت: معاندین غرب زده هنوز بر باور قبل از انقلاب هستند و با بسیجیانی که با تمام وجود در صحنه های مختلف جامعه حضور دارند زاویه می گیرند و این بچه های پاک بسیج را با الفاظ متحجر، تند رو یا عقب مانده می نامند.

 نوفرستی ادامه داد: تفکر لیبرالی حرکت پیاده روی اربعین را عقب ماندگی می داند در حالی که حیات جامعه اسلام به آن وابسته است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد کوتاهی های ما هم جلوی اشاعه تفکر بسیجی را می گیرد متذکر شد: باید تلاش کنیم که انتظاراتی که از بسیجیان وجود دارد محقق شود  که حالا که بسیجی هستیم باید بسیجی فکر کنیم و بسیجی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: بسیج مزرعه بی حصاری است که همه باید بیایند و در این شجره طیبه در کلاس درس بسیج حاضر شوند.

وی با بیان اینکه ایمان مراتب دارد و بسیج نیز مراتب دارد گفت:  کاستی ها و کوتاهی هایی که در خودمان و در مدیریت بسیج داشتیم باید جبران شود و روز به روز با رشد و تقویت شاخصه های بسیج شاهد توسعه آن باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها