خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیجیان امروز از دوران جنگ بیشتر پای کار هستند و بسیج نقش اساسی ایفا می کند گفت: بحث اقتصادمقاومتی که رهبری تاکید دارند بسیج در این حوزه اگر از دیگران جلوتر نباشد عقب تر نیست.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۳۴
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: بسیج یک تشکل مبارکی از رویش های انقلابی اسلامی است. تشکلی است که ضمن اینکه جنبه مردمی دارد اقشار بسیج نیز فعال هستند.

وی با بیان اینکه بسیج مورد اعتماد همه مردم است و در هر عصر و زمانی نقش خوبی ایفا کرده است افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی از همان آغاز حتی زمانی که به طور رسمی ساماندهی نشده بودند تشکل های مردمی ایجاد شده است و خیلی خوب نقش خودش را ایفا کرده است.

رضایی یادآور شد: بسیج در دوران پیروزی انقلاب نقش و تاثیرگذاری خوبی داشته تا 5 آذر 58 که به طور رسمی و ساماندهی شده فعالیت بسیج شروع می شود .

 وی با اشاره به اینکه مردم و بسیج پشتوانه ولی فقیه بودند که امام توانستند انقلاب را به ثمر برسانند عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مردم بودند که انقلاب را حفظ کردند و در راس ولی فقیه  و پشتوانه ولی فقیه مردم بودند که انقلاب در ایران ماندگار شد.

اخلاص بسیجیان در دوران دفاع مقدس باعث ماندگاری تفکر بسیجی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: از مراحل پیروزی انقلاب که عبور می کنیم در جنگ تحمیلی باز بسیجیان در پیروزی ما در دفاع مقدس با خلق حماسه های بزرگ نقش اساسی، خوب و تاثیرگذاری داشتند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ با حرکت هدفمندانه و روحیه اخلاص بسیجیان به پیروزی رسیدیم ابراز داشت: حضور پرشور، مخلصانه و دلسوزانه بسیجیان و پشتکار و تلاش با روحیه جهادی آنان باعث شد در جنگ پیروز شویم گرچه شهدای زیادی از بسیج تقدیم کردیم.

هر حادثه ای اتفاق می افتد اولین گروه کمک رسان بسیجیان هستند

رضایی با بیان اینکه بعد از جنگ نیز بسیج با استفاده از روحیات خود در دوران سازندگی بسیار نقش ایفا کرد گفت: در روستاها نیاز به حضور بسیجیان داشتند. امروز شاهد هستیم هر حادثه ای اتفاق می افتد اولین گروه کمک رسان بسیجیان هستند.

وی با بیان اینکه بسیج در عصر حاضر باز هم در مراحل سازندگی نقش بسیار جدی دارد افزود:  ساماندهی بیشتر از گذشته در همه اقشار بسیج داریم. بسیج حلقه وحدت بین همه اقشار مردم و متعلق به خود مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه بسیجیان امروز از دوران جنگ بیشتر پای کار هستند و بسیج نقش اساسی ایفا می کند اظهارداشت: بحث اقتصادمقاومتی که رهبری تاکید دارند بسیج در این حوزه اگر از دیگران جلوتر نباشد عقب تر نیست.

فضا در اختیار بسیجیان قرار بگیرد شاهد رشد چشمگیری خواهیم بود

وی تاکید کرد: اگر فضا به خوبی از ناحیه مسئولین در اختیار بسیجیان قرار بگیرد قطعا شاهد رشد چشمگیری خواهیم بود. باید بسیج پای کار بیاید و اعضایی از پیکره ی جامعه مردمی  حاضر شوند تا از مشکلات گره گشایی شود.

رضایی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم امروز تاکتیک و نوع دفاع ما عوض شده است خاطرنشان کرد: امروز بیشتر به دفاع جانانه نیاز داریم چون جنگی که امروز با آن مواجه هستیم جنگ نرم است که از جنگ سخت حساسیت آن بیشتر است.

 وی متذکر شد: دشمن در جنگ نرم ارزش ها ، باورها و تفکر دینی اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی را مورد هدف قرار داده که باید بسیجی در این زمینه برای جنگ خاص خود را آماده داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: همانطور که در جنگ تحمیلی تجهیزات سخت افزاری نیاز بود امروز باید مجهز به امکانات نرم افزاری باشیم که برای آنان که اهل انصاف هستند نقش و جایگاه بسیج مشخص است.

تفکر بسیجی را باید به همه اقشار جامعه سرایت دهیم

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم که زحمات و کارهای بسیجیان در جامعه برجسته و نهادینه شود گفت: تفکر بسیجی را باید به همه اقشار جامعه سرایت دهیم و این نیاز به همت بیشتر دارد به خصوص در بین نسل جوان که سرمایه جامعه هستند.

رضایی با اشاره به اینکه اخلاص بسیجیان در دوران دفاع مقدس باعث ماندگاری تفکر بسیجی شد افزود: رزمندگان هر جا احساس تکلیف می کردند شب و روز، زمان و مکان نمی شناختند، بی توقع و بی ادعا بودند و پشتکار و تلاش با روحیه جهادی بود.

وی با بیان اینکه ولایتمداری از عوامل دیگر ماندگاری تفکر بسیج است که باید تقویت شود افزود: رهبر انقلاب موضوع انقلابی و غیر انقلابی را مطرح فرمودند هر فرد انقلابی بسیجی است که قلبش برای نظام و انقلاب می تپد.

بسیجی باید مجهز به سلاح روز باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه بسیجی باید مجهز به سلاح روز باشد ادامه داد: معیارهای بسیجی بودن در عصر حاضر اخلاص، کار و تلاش و دغدغه داشتن در برنامه های انقلاب و تلاش برای حفظ دستاوردهای انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: از شاخص های یک مدیر بسیجی ولایتمداری و تقویت روحیه بسیجی، هدفمند و برنامه دار بودن است.

شهدا بهترین الگوها برای مسئولین نظام هستند

رضایی با بیان اینکه برای نهادینه کردن این تفکر باید گذشته بسیج را مطالعه کنیم گفت: بسیجیان اوایل انقلاب و جنگ  را به عنوان الگو بپذیریم و بر اساس سبک زندگی آنان پیش رویم.

وی خطاب به مسئولین با بیان اینکه اسیر تجمل گرایی نشویم، خیلی پست ها مهم نباشد توصیه کرد: شهدا بهترین الگوها برای مسئولین نظام هستند و اهداف آنان را بشناسیم و از مسیر شهدا منحرف نشویم. شهدا شاخص باشند برای ما که شاخص آنها نیز ولایت است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها