سید ساجد یعقوبی
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اردبیل،
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: شناخت ارزش هاي فردي، اجتماعي، فرهنگي و مذهبي در كنار هدفمند سازي زندگي بهترين راه پيشگيري از اعتياد است.
کد خبر: ۸۹۵۱۹۲۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

شناخت ارزش هاي فردي، اجتماعي و فرهنگي بهترين راه پيشگيري از اعتياد 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ "كريم نوري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اعتياد را زمينه ساز ارتكاب انواع جرایم و بروز آسيب هاي اجتماعي از جمله سرقت، خودكشي، طلاق و اختلافات خانوادگي دانست و اظهار داشت: مقابله جدي با بلاي خانمان سوز اعتياد مستلزم آموزش مهارت هاي زندگي و تشريح آثار زيان بار اعتياد برای جوانان است.

وي با تشريح راهكارهاي پيشگيري از اعتياد افزود: آگاه سازي جامعه از خطرات و مضرات مواد مخدر، تقويت فعاليت هاي جايگزين براي افراد در معرض خطر، شناخت باورهاي غلط مربوط به مصرف مواد مخدر و از همه مهم تر شناخت ارزش هاي فردي، اجتماعي، فرهنگي و مذهبي در كنار هدفمند سازي زندگي بهترين راه پيشگيري از اعتياد است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اردبيل با اشاره به تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر سنتي به مواد روانگردان و مواد مخدر صنعتي، بر ضرورت ارتقا سطح آگاهي و آشنايي با مهارت هاي مقابله در برابر آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد تاكيد كرد و گفت: امروز باورهاي غلطي در خصوص مواد مخدر به خصوص شيشه وجود دارد كه باعث گرايش بسياري از جوانان به سمت اين مواد شده است؛ در حالي كه اين ماده مهلك به جهت تركيبات اسيدي و شيميايي آثار جبران ناپذير جسمي و رواني به فرد تحميل مي كند.

سرهنگ نوري نقش خانواده و اولياء و مربيان را در پيشگيري از اعتياد و گرايش جوانان به مواد مخدر مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: استكبار جهاني و كشور هاي غربي يكي از ابزارهاي مهم در مسير تسلط بر ايران اسلامي را ترويج بي بند و باري در ميان جوانان و گرايش آنان به سمت موادمخدر انتخاب كرده اند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اردبيل برضرورت گسترش فعاليت هاي فرهنگي در حوزه پيشگيري از اعتياد تاكيد و تصريح كرد: از راهكارهاي مهم پيشگيري از اعتياد ايجاد محيط سالم رواني است؛ كه اين مهم در سايه گسترش آموزه هاي اخلاقي، عقيدتي و بهداشتي كه تكيه گاه بزرگ معنوي است؛ دست يافتني خواهد بود.

ارسال نظرات