مراسم آبروی محله با یاد شهید افشار در ریگان برگزارشد

جانشین فرمانده ناحیه ریگان سروان پاسدار بلوچی در این مراسم ابراز داشت: میراث گرانبهایی که شهدا به ما تحویل داده اند، برایش زجر‌ها و خون دل‌ها کشیده اند، لذا همه ما مدیون شهدا هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۱۹۵۲
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سروان یدالله بلوچی در یادواره آبروی محله شهید فرید افشار اظهار داشت: همه‌ی باید رهروی راه روشن و زرین شهدا باشیم، شهدا معامله‌ای کردند با خدا و بهترین و زیباترین نوع رفتن را انتخاب کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه ریگان گفت:شهادت زندگیست، مردن نیست، شهادت آن مرگیست که حیاتش را خدا تضمین کرده است. شهادت آغاز یک زندگیست، شهادت یافتن است، باختن نیست، زیرا که شهدا نزد پروردگار روزی میخورند.

وی افزود:زحماتی را که شهدا، رزمندگان، ایثارگران کشیده اند برای ما و شما میراثی گرانب‌ها گذاشته اند و ان میراث نظام جمهوری اسلامی ایران است که امروز مقتدر‌ترین نظام است، هر کس هرگونه چانه زنی دارد در هر سطحی چه سطوح بین المللی و چه داخلی مطمئن باشید که با اقتداری که صحبت می‌کند، اقتدارش را از شهدا گرفته است.

بلوچی گفت:اگر زورگویان و مستکبرین عالم بر سر میز مذاکره می‌آیند و تحت عنوان ۱+۵، آن قدرتی که این‌ها را بر سر میز کشانده است چانه زنی و قدرت مذاکره امثال این‌ها نیست، آن اقتدار ناشی از خون شهداست و الحمد الله ما مقتدر‌ترین نظام را داریم.

وی بیان اینکه این میراث گرانب‌هایی که شهدا به ما تحویل داده اند، برایش زجر‌ها و خون دل‌ها کشیده اند، تصریح کرد:دشمن مستکبر برای مقابله با این نظام در سه سطح برنامه ریزی کرد:نوع اول برنامه‌ریزی آن‌ها جنگ سخت بود. هشت سال با تمام قدرت بر علیه جمهوری اسلامی از کانال رژیم بعثی عراق جنگیدند و با قدرت و تکیه بر نیرو و توان شهدا در مقابل آن بعثی‌ها ایستادگی کردیم.

جانشین فرمانده سپاه ریگان ادامه داد:امروز ما تمام قدرتمان را از شهدا داریم. پرچم ما و مایه‌ی افتخار ما جانبازان هستند، اسرا استوره‌های صبر و استقامت در عالم هستند، در جنگ سخت آن‌ها موفق نشدند برای همین نوع دیگری از جنگ را به راه انداختند به نام جنگ نیمه سخت، جنگ نیمه سخت در بعد اقتصادی و امنیتی و اطلاعاتی است. هر توطئه‌ای که بر علیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی کردند به مدد رهبری خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از جنگ نیمه سخت هم گذر کردند و به روشی دیگر روی آوردند، عنوان کرد: امروز همه‌ی ما درگیر جنگ نرم هستیم. جنگ نرم محدوده‌ی جغرافیایی ندارد. اگر آن روز در جنگ سخت فقط ۲ میلیون نفر درگیر جنگ بودند، اما امروز تمام ملت درگیر جنگ نرم هستند، همه باید به عنوان یک افسر جنگ نرم عمل کنیم.

بلوچی در ادامه به پیامد‌های جنگ نرم اشاره کرد و گفت:کشته‌ی جنگ سخت شهید بود و باعث عزت، مجروح جنگ سخت جانباز بود باعث عزت، اسیر جنگ سخت آزاده بود و همه باعث عزت و استوره. اما اگر تلفات جنگ نرم را بگوییم باز هم به آن‌ها افتخار می‌کنیم یا سر به زیر می‌اندازیم؟ تلفات جنگ نرم طلاق است، تلفات جنگ نرم معتادین و معضل اعتیاد است و هزاران از این معضلات اجتماعی. این‌ها ناشی از جنگ نرم است و هرگز این تلفات باعث افتخار ما نخواهند بود. ما باید به کمک یکدیگر از این جنگ نرم عبور کنیم.

وی عنوان کرد:دشمن در جنگ نرم برای سه گروه را برنامه‌ریزی کرده است گفته اند اگر میخواهیم ادب و تعلیم و آداب اسلامی را از بین مردم و جامعه اسلامی دور کنیم باید مستقیما سراغ خانه و خانواده رفت. اگر بنیان خانواده را بهم بریزیم بنیان تربیت به عنوان اولین محیطی را که فرزند در آن پروش پیدا می‌کند از بین رفته است.

سروان بلوچی ادامه داد:آن‌ها میخواهند از پدر و مادر نوکرانی برای فرزندان بسازند که فقط کار کنند و پول در بیاورند تا بچه رشد کند و به هر جا که دوست داشت برود. گروه دوم که در جنگ نرم برنامه‌ریزی کرده اند صرفا برای از بین بردن اساس خانواده‌ها و اساس تربیت اسلامی، دومین گروهی که بچه در آنجا رشد پیدا می‌کند. آن‌ها می‌خواهند مقام و جایگاه معلمین را از بین ببرند.

وی ادامه داد:همان گروه معلمی که روزگاری در همه‌ی آبادی‌ها و روستا‌های ما معلمین بودند تکیه گاه مردم بودند و حلال مشکلات، امروز معلم فقط به عنوان کسی است می‌آید درس می‌دهد و میرود. روزگاری معلمین پشتوانه‌ی جامعه بودند. دشمن نمیخواهند آن جایگاه واقعی معلم در جامعه احساس شود.

جانشین فرمانده سپاه ریگان گفت:سومین برنامه ریزی دشمن و مهم‌ترین برنامه ریزی از بعد تعلیم، تربیت و پرورش و برای اینکه اصول، اعتقادات، مذهب و هر آنچه مربوط به دین و معارف اسلامی است را بخواهند ضعیف کنند باید بتوانند قداست متولیان امر را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه دشمن میخواهد جایگاه متولیان امر و روحانیون را خدشه دار کند. افزود: ما به شهدا بدهکاریم و مواظب اطراف خود باشید که این میراث گرانب‌ها را از دست ندهید. رزمندگان در هر جایی که احساس کنند که ضرورت دارد و نیاز به حضورشان هست، حضور پیدا می‌کنند، این مشخصه‌ی رزمندگان است. بصیرت مشخصه‌ی رزمندگان و شهدا بود. حضور در صحنه در مواقع ضرورت مشخصه‌ی شهدا بود. همه‌ی ما و شما باید به این مسائل آگاه باشیم تا بتوانیم این میراث گرانب‌ها یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا ظهور حضرت حجت نگه داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار