مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:
مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای تحقق سلامت اجتماعی علاوه بر تنظیم سند باید تمامی سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و سمن‌ها مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۲۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درخشان‌نیا مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در همایش «سلامت اجتماعی، بسیج و بهزیستی» که در اراک برگزار شد با تاکید بر گستردگی حوزه فعالیت‌های سازمان بهزیستی گفت: در برنامه ششم توسعه در احکام دائمی ماده 57  تولیت سلامت اجتماعی به سازمان بهزیستی سپرده شده است بنابراین این سازمان به عنوان متولی سلامت اجتماعی فعالیت‌های خود را بیش از گذشته تعریف و بازنگری خواهد کرد.

وی افزود: به همین منظور با مساعدت شورای اجتماعی وزارت کشور، دبیرخانه سلامت اجتماعی، امسال در سازمان بهزیستی کشور برگزار و تدوین سند سلامت اجتماعی به این سازمان واگذار شد.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برای تحقق سلامت اجتماعی علاوه بر تنظیم سند باید تمامی سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و سمن‌ها مشارکت داشته باشند.

درخشان‌نیا گفت: یکی از ابعاد مهمی که ارتباط تنگاتنگی با سازمان بهزیستی کشور دارد، چتر حمایتی رفاه اجتماعی است بیش از 160 فعالیت تخصصی برای سازمان بهزیستی تعریف شده و تمام اقشار و سنین جامعه را در بر می‌گیرد.

وی بر نقش خانواده در تحقق سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: هر قدر خانواده‌ به انواع مهارت‌ها همچون مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، همسرداری و غیره مجهز شود به طور قطع می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مراقبت بیشتری داشته باشد که خوشبختانه این سازمان برای خیلی از این مهارت‌ها فعالیت تعریف کرده است.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: حوزه عملکرد سازمان بهزیستی در سلامت اجتماعی بسیار گسترده است و به تنهایی نمی‌تواند این مهم را محقق کند تمام دستگاه‌ها و حتی شهروندان به عنوان یک فعال اجتماعی مکلف هستند در راستای ایجاد یک جامعه سالم گام بردارند.

درخشان‌نیا با بیان اینکه التیام زخم‌های اجتماعی به تنهایی در اختیار یک یا چند حوزه نیستف گفت: باید با پیوست‌های علمی و کارشناسانه و بهره‌گیری هدفمند از تمام ظرفیت‌های موجود کار را پیش برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات