اقتصاد کنونی کشور مسیر سختی را طی می کند و این در شرایطی است که ایران بین ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از سایر کشورها کارمند دارد.
کد خبر: ۸۹۵۲۰۹۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در همایش جهادگران علم و فناوری سازمان بسیج علمی و فناوری استان زنجان گفت: اوضاع اقتصادی استان ها تصویری از اوضاع اقتصادی کشور است و ما در حوزه های مدیریتی دچار ضعف هستیم.

فریدون احمدی با اشاره به اوضاع اقتصادی استان زنجان افزود: اوضاع اقتصادی استان تفسیری از اوضاع اقتصادی کشور می باشد و توسعه استان از طریق بودجه دولتی امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت:  با گذشت هشت ماه از سال جاری در حال  حاضر با ۴۰۰هزار میلیارد ریال کسری بودجه مواجه هستیم.

احمدی با اشاره به دیدی واقع بینانه به موضوعات تصریح کرد: در اداره کشور خود را به خواب زده‌ایم و مسایل و مشکلات را می‌دانیم اما راه‌حلی برای بهبودی آن در تلاش  نیستیم.

نماینده مردم زنجان و طارم تصریح کرد: ۷۸ میلیون نفر کار می کنند، نفت بفروشیم و مالیات دریافت کنیم، تا دولت حقوق دومیلیون کارمند و سایر هزینه های مشابه خود را تامین کنند.

وی با اشاره به بودجه کشور اظهار داشت: ۹۵درصد از بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود که این تنها صرف دستگاه های دولتی اجرایی می شود.

فریدون احمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد کنونی کشور مسیر سختی را طی می کند و این در شرایطی است که ایران بین ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر از سایر کشورها کارمند دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:  سال آینده وضعیت خوب اقتصادی کشور در بهترین وضع همانند سال 1396 خواهد بود و  بر اساس سند چشم‌انداز توسعه که تبیین کارکرد نظام است در بهترین وضعیت برای کشور هشت درصد رشد اقتصادی در نظر گرفته شده که ۲.۵ درصد آن باید از طریق بهره‌وری حاصل شود.

فریدون احمدی با اشاره به  اینکه رتبه کسب و کار ایران در دنیا۱۲۴اعلام گردیده است تصریح کرد: همه مصیبت‌های ما در کشور به دلیل وجود آدم‌های بی‌سواد در سر کار است.

وی افزود: به یک انقلاب در حوزه اداری کشور نیاز داریم اگر حوزه اقتصادی کشور درست نشود، در هیچ بخشی توسعه‌ای صورت نخواهد گرفت.

احمدی تصریح کرد: امروزه کشور جزء با کار انقلابی سامان نمی یابد و باید کشور جان تازه ای داشته باشد ودر حوزه انقلابی باید در حوزه اقتصاد و کسب و کار بیشتر کار انجام شود.

ارسال نظرات