بانوی کارآفرین میبدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد کارگاه تولید دمنوش های گیاهی زمینه اشتغال 12 نفر را فراهم آورده است.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۰۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، فائزه فلاحیان بانوی کارآفرین میبدی در مورد ایجاد کارگاه تولید دمنوش و محصولات گیاهی بیان داشت: مدتی قبل دمنوش ها و محصولات گیاهی را با برندهای مختلفی در بازار مشاهده کردم و پس از بررسی خواص و اثرات مفید آنها اطافیان را به استفاده از این محصولات ترغیب کردم که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. مدتی بعنوان واسطه این محصولات را تهیه و به فروش می رساندم تا اینکه به ذهنم رسید خودم به تولید این محصولات روی بیاورم.
وی افزود: با راهنمایی جهاد کشاورزی میبد در ابتدا مجوز های لازم را گرفته و با دریافت وام و خرید وسایل مورد نیاز کار را شروع کردم. در آغاز کار به دلیل کمبود نقدینگی وسایل و امکانات کمی برای تولید داشتم. در این زمینه برای اینکه کارم بصورت قانونی باشد مجوزهای لازم را از جهاد کشاورزی، بهداشت، ثبت برند از اداره مالکیت معنوی و پروانه فعالیت را اخذ کردم.
فلاحیان در مورد هدف راه اندازی این کارگاه اظهار داشت: ترویج فرهنگ غذاهای سالم و ارگانیک، رساندن محصولات سالم به دست مردم و اشتغالزایی برای بانوان مهمترین اهدافی بود که باعث شد این کارگاه را راه اندازی کنم.
بانوی کارآفرین میبدی در ادامه بیان کرد: با ایجاد این کارگاه توانستم زمینه اشتغال ۵ نفر را به صورت مستقیم و 7 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم کنم که همگی از بانوان میبدی هستند. امسال هم به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده و از طرف بانک کارآفرینی امید لوح تقدیر گرفتم.
وی کمبود فضا و سرمایه در گردش، بسته بندی و بازاریابی و تبلیغات مناسب، وسیله نقلیه، نیروی ماهر را از عمده ترین مشکلات پیش روی خود برشمرد و ابراز امیدواری کرد: اگر از طرف مسئولین حمایت شوم می توانم با بالا بردن تولید به واسطه خرید دستگاهای جدید و تولید محصولات متنوع دیگر زمینه اشتغال بانوان بیشتری را فراهم کنم. یکی دیگر از نیازهای کاری ما خرید دستگاه نپتون برای تولید دمنوش های آماده بوده که تا کنون به دلیل نداشتن توانایی مالی موفق به خرید آن نشده ام.
فلاحیان درباره محصولات تولیدی خود بیان داشت: در حال حاضر در زمینه میوه های خشک و مخصوصا چای میوه ای فعالیت داریم. عمده خریدان محصولات ما از داخل خود استان می باشد البته این محصولات را به استان های گلستان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، تهران و البرز نیز ارسال می کنیم.
بانوی کارآفرین میبدی از مسئولین و مردم انتظار داشت: مسئولین می توانند حمایت بیشتری از اجناس تولیدی ما داشته باشند و در ادارات با استفاده از چای میوه ای به جای چای سیاه که رنگ، طعم و مزه و خواص بیشتری نسبت به چای سیاه دارد ضمن تامین سلامتی خود و کارکنان و ترویج استفاده از محصولات سالم تولید کنندگانی مثل ما را حمایت و باعث ادامه حیات فعالیتهای تولیدی و اشتغال نیروی کار بیشتر شوند. مردم نیز با خرید و استفاده از این محصولات بیشترین سهم را در حمایت واقعی از تولیدات داخلی را دارند.
وی به جوانان توصیه داشت: با توکل به خدا و تحقیق و شناخت بازار و نیاز روز جامعه اقدام به تولید محصولات متنوع و مورد نیاز جامعه کرده و ضمن خودکفایی کشور نسبت به واردات محصولات مشابه زمینه اشتغال دیگر هموطنان را نیز فراهم آورند البته این امر در سایه حمایتهای مسئولین و تلاش بی وقفه جوانان صورت می پذیرد.

فلاحیان در پایان اظهار داشت: بهترین حمایت از تولیده کننده استفاده از محصولات تولیدی او می باشد که باعث ادامه حیات تولید و اشتغال می شود. مردم نیز دقت داشته باشند محصولاتی را تهیه کنند که مجوزهای قانونی و بهداشتی لازم را داشته باشد و از خرید محصولات متفرقه و بدن مجوز خودداری کنند.

ارسال نظرات