رئیس دانشگاه عالی دفاع در همایش جهادگران علم و فناوری در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق (ع) گفت: بسیج جایگاه مجاهدانی است که در عرصه های مختلف مشغول خدمت هستند.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۵۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار احمد وحیدی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج ریشه در افکار و عمق اعتقادات مردم ما دارد که البته ما نتوانسته ایم عمق ارزش های بسیج را خوب بشناسیم و تحلیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جهاد علمی به عنوان یکی از عرصه های پیشرفت در کشور اظهار کرد: جهاد یعنی تلاش همه جانبه که این تلاش به معنای آوردن تمام ظرفیت های موجود به میدان است تا جایی که بستری ساخته شود که در آن شاهد تلاش های جسمی و روحی انسان ها در جهت آغاز یک حرکت بزرگ باشیم.

بسیج جایگاه مجاهدانی است که در عرصه های مختلف مشغول خدمت هستند / اقتدار و عزت ما در گرو جهاد علمی است

دبیر کمیسیون امنیّت ملّی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همان طور که جهاد نظامی در برابر دشمن صورت می گیرد جهاد علمی نیز در مقابل دشمنی صورت می گیرد که علم را به عنوان ابزاری برای تسلط بر انسان می بیند.

وحیدی خاطرنشان کرد: در مقابل دیدگاهی که غرب و استکبار جهانی نسبت به علم دارد با پیروزی انقلاب اسلامی این پرده سیاه که دریده شد امروز ما علم را از دیدگاه جهان بینی الهی و به طور اساسی نگاه می کنیم و علم را نه تنها به طور واقعی در خدمت رفاه بشر بلکه در خدمت ارتقای انسان می بینیم.

وی اذعان کرد: جهاد علمی ما به معنای واقعی یک حرکت دائمی همه جانبه با نگاه عمیق و بلند برای بیرون بردن بشر از تله ای است که امروز انسان دچار آن است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح تأکید کرد: امروز ما در آستانه پیشرفتی هستیم که ما را به سمت اندیشه های بلند می برد تا بتوانیم علم را از دست عالِم نماها نجات دهیم که این یک هدف مقدس است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی افزود: اگر شما امروز می بینید دشمن به صنعت موشکی ما فشار می آورد این مسئله فقط به دلیل قدرت سخت آن نیست بلکه به خاطر جریان علمی بزرگی است که در کشور به راه افتاده است و دشمن از این مسئله ترس دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات