نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: طرح آزادراه کنارگذر شمالی اراک در صورت تکمیل، نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر اراک به ویژه وسایل نقلیه سنگین و کاهش آلودگی دارد.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۱۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی روند پیشرفت و مشکلات محورهای شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان با مسئولان راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه استان در اراک با بیان اینکه پیگیری‌های مطلوبی در حوزه راهسازی استان در دست انجام است، گفت: این پیگیری‌ها به طور قطع در حل مشکلات بخش راه و پیشرفت در این زمینه موثر و مفید است.

وی به طرح آزادراه کندرگذر اراک اشاره کرد و گفت: یکی از پروژه‌های راهسازی مهم شهرستان اراک، طرح آزادراه کنارگذر شمالی اراک است که این طرح با تصویب هیئت دولت در قالب پروژه سرمایه‌گذاری توسط «جهاد نصر» در دست انجام است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه به طول ۶۳ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد که ۳۰ درصد از بودجه این طرح از سوی دولت و مابقی برعهده سرمایه گذار خواهد بود.

کریمی با بیان اینکه طرح آزادراه کنارگذر شمالی اراک در صورت تکمیل، نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر اراک به ویژه وسایل نقلیه سنگین و کاهش آلودگی دارد، گفت: این آزادراه بخشی از پروژه آزادراه سراسری تهران- اندیمشک است که امیدواریم عملیات اجرایی قطعه اراک به سمت خرم‌آباد این مسیر نیز که از شهرستان شازند عبور می‌کند، به زودی آغاز و تکمیل شود.

وی افزود: از جمله دیگر پروژه‌های مهم راهسازی باید به محور اراک به خنداب اشاره کرد که مقرر شده مطالعات تکمیلی در این رابطه انجام شود و تلاش داریم اعتبارات ملی برای آن تخصیص یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محور اراک- فرمهین نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و محور دسترسی به شهرستان محلات نیز از سمت روستای شانق نیاز به آسفالت دارد تا حجم تردد این مسیر را کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات