خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

رسالت روحانیون و معلمین یک رسالت فرهنگی و دینی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه رسالت روحانیون و معلمین یک رسالت فرهنگی و دینی است، گفت: جایگاهی که شما معلمین در آن قرار گرفتید در جایگاه انبیاء است و رسالت شما رسالت نبوی و همان ابلاغ است.
کد خبر: ۸۹۵۲۲۲۴
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

رسالت روحانیون و معلمین یک رسالت فرهنگی و دینی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام  ابراهیم گنجعلی عصر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر  با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که در قرآن به صراحت از آن یاد شده و در روایات و احادیث فراوانی نیز بر اهمیت این امر پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت خطیر و سنگینی بر دوش فرهنگیان قرار دارد، گفت: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر این وظیفه خطیرتر و سنگین‌‌تر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در جامعه اسلامی همه موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر هستند، افزود: وقتی یک نهاد و گروهی به طور مستقیم مسئولیتی بر دوش دارد مسئولیت بسیار سنگین‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسالت معلمین رسالت پیامبری است با مخاطب قرار دادن معلمین بسیجی  تصریح کرد: شما عنوان یک نیروی مومن، مسلمان، متدین، فرهنگی، انقلابی و بسیجی مسئولیت خطیری در خصوص ترویج و احیای این فریضه الهی بر عهده دارید بنابراین باید شرایط آمر به معروف و ناهی از منکر را داشته باشید و در دیگران احیاء کنید.

گنجعلی به تبیین شرایط و ویژگی‌های مهم یک آمر به معروف  و ناهی از منکر پرداخت و اضافه کرد: معرفت و شناخت اولین شرط  آمر به معروف و ناهی از منکر است  به طوری که باید نسبت به آن مواردی که قرار است آمر و ناهی باشد آگاهی و شناخت کامل داشته باشد تا تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و پس از بازداشتن خود از منکر و نهادینه کردن معروف در خویشتن، این دایره را بزرگ‌تر کنیم تا تاثیرگذار واقع شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه رسالت روحانیون و معلمین یک رسالت فرهنگی و دینی است، افزود: جایگاهی که شما معلمین در آن قرار گرفتید در جایگاه انبیاء است و رسالت شما رسالت نبوی و همان ابلاغ است.

وی در همین خصوص با اشاره به رسالت پیامبران عنوان کرد:  تقویت ایمان عقلی و عاطفی، دور کردن رذایل اخلاقی، کاشت فضایل اخلاقی، آموزش احکام دینی، فقهی و احکام علمی، آموزش آداب دینی و حکمت از مهم‌ترین رسالت انبیاء الهی است.

گنجعلی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ارکان اساسی اسلام است، بر ضرورت احیاء این فریضه الهی در جامعه تاکید و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ما احیاء شود.

وی ادامه داد: هر فردی از آحاد مردم، باید خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد مسئول بداند و معلمین بیش از پیش به آن توجه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان نقش معلمان را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و  گفت: خداوند برکت انسان‌سازی را بر عهده معلمان گذاشته و می‌توانند در احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه بعد از نهاد خانواده، مدرسه مهم‌ترین نهادی است که می‌تواند در تربیت فرزندان  تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: معلمین با شناخت واقعی و درستی که از دین، دیانت، فرهنگ بسیجی  و انقلاب دارند خودشان عامل به این دستورات هستند و می‌توانند در تقویت روحیه بسیجی جوانان ما در مدارس تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات