معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:
معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: بر اساس نظام توحیدی مبنای هستی‌شناسی عالم سیرتکاملی دارد و به سمت ظهور حرکت می‌کند. تأسیس حکم و تشکیل حکومت توسط فقیه جامع‌الشرایط را امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری کرد.
کد خبر: ۸۹۵۲۳۰۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا مصطفی مهدوی، معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در چهارمین روز از هفته بسیج به مناسبت همایش دانشجویان انقلابی در جمع دانشجویان بسیجی شهرستان الشتر گفت: بر اساس نظام توحیدی مبنای هستی‌شناسی عالم سیرتکاملی دارد و به سمت ظهور حرکت می‌کند. تأسیس حکم و تشکیل حکومت توسط فقیه جامع‌الشرایط را امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری کرد.

وی افزود:11 معصوم ما تشکیل حکومت ندادند چون بستر برای آن‌ها فراهم نبود و خواستگاه وجود نداشت اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی و مردم این خواستگاه شکل‌گرفته است و با مدیریت ولی‌فقیه منطقه‌ای برای تشکیل حکومت دارد شکل می‌گیرد.

معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان بیان کرد: ما وضعیت خود را در منطقه می‌بینیم به چه شکلی است که اکنون منطقه به فضل خداوند در حال یکپارچه شدن است. امام آمدند و پایه و بنیان را گذاشتند، بستر را فقط امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آماده کنند برای تشکیل آن حکومت که امام خمینی (ره) فرمودند: قطعاً این انقلاب به انقلاب حضرت حجت ختم می‌شود.
وی با توجه به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: امروز کشور به دانشگاهی که حقیقتاً اسلامی باشد نیازمند است خاطرنشان کرد: در دانشگاه اسلامی علم با دین، تلاش گری بااخلاق، تضارب افکار با صحهٔ صدر، تنوع رشته‌ها با وحدت هدف، کار سیاسی با سلامت نفس، تعمق و ژرف‌نگری با سرعت عمل و خلاصه دین با آخرت همنام است. کار یک دانشجو و نگاه یک دانشگاه باید این‌طوری باشد.
حاج‌آقا مهدوی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در مورد اهمیت دانشگاه که فرمودند: اگر دانشگاه اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود باید بدانیم اگر دانشگاه را سست بگیریم و از دست ما برود همه‌چیز از دست ما رفته است تصریح کرد: یک دانشجوی بسیجی تکلیف خیلی سنگینی دارد، خیلی فراتر از این است که یک ظاهر مناسب داشته باشد و ازلحاظ علمی قوی‌ترین افراد، دانشجویان بسیجی باشند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه به بسیج باید و در تحصیل باید سلامت باشد، گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرماید: دانشجو بخصوص آن‌وقتی که انگیزهٔ بسیجی بر او حاکم است آن عنصر بی‌همتا است. یعنی برای پیش برد این حرکت عظیم دیگر نمی‌توان روی او قیمت گذاشت. یعنی قیمت ندارد و دارد آن سیری که ما خیلی خلاصه تفسیر کردیم وصل می‌کند به مقصد اصلی. مقصد اصلی چیست؟ امام خمینی (ره) می‌فرماید: تشکیل این تمدن و حکومت اسلامی.
معاونت تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در مورد آرمان‌های امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید: پیوند میان بسیجیان و حضرت ولی‌عصر (عج) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. این آرمان اوست آرمانش این نیست که روضه بگیرد، آرمانش این نیست که بنر بزند. آرمانش این است پیوند خودش و دانشجویان بسیجی را با حضرت حجت مستحکم کند.
وی گفت: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از ما چند چیز می‌خواهد.۱- یک مرکز اندیشه‌ورز و یک اتاق فکر در دانشگاه‌ها تشکیل دهیم ۲- هوشیاری توأم با عدم محافظه‌کاری که خود آقا می‌فرماید: پرتگاه انقلاب اسلامی محافظه‌کاری است ۳- نگاه فراجناحی به مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات