با حضور همسر شهید حججی:

همایش تجلیل از زینبیون زمان در بندرعباس برگزار شد

با حضور همسر شهید حججی؛ همایش تجلیل از زینبیون زمان در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۲۳۴۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، همایش تجلیل از زینبیون زمان با حضور همسران شهدای مدافع حرم، محسن حججی و عبدالمجید سالاری نخستین شهید مدافع حرم از هرمزگان در موسسه آموزش عالی حوزه علمیه فاطمه معصومه(س) بندرعباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، اشرف باقرزاده مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت: با شهادت شهید حججی نه تنها ایران عزادار شد بلکه اقتدار شهید حججی در برابر اقدام وقیح داعش، جهانی را متوجه خود کرد.

وی در ادامه به حدیثی از امام حسین(ع) درخصوص شهادت اشاره کرد و افزود: در حدیثی آمده است که شهیدان بهشت را خریدند، این حدیث را باید نصب العین همه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس تصریح کرد: احادیث و روایات از ائمه اطهار(ع) در هر زمینه ای باید برای عموم بیان شود، چراکه نقشه راه برای همگان است.

سپس حجت الاسلام محمد برزگرپور رییس سازمان بسیج طلاب استان هرمزگان نیز پیرامون مقام شامخ شهادت به ایراد سخن پرداخت و با تاکید بر اینکه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی متعلق به یک نسل خاص نیست افزود: جوانان امروز با درس گرفتن از مقاومت پدران خود در برابر هرگونه تجاوز خواهند ایستاد.

رییس سازمان بسیج طلاب استان هرمزگان با بیان اینکه نسل امروز راه شهیدان را دنبال می‌کند گفت: شهید محسن حججی در عمل ثابت کرد آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در میان مردم زنده است.

شهید حججی مصداق بارز خلوص و کار گمنام بود

در ادامه این همایش، زهرا عباسی همسر شهید حججی گفت: این روزها که قریب به اتفاق، زندگی ها در یک روزمرگی و سبک زندگی غربی و دنیای ماشینی غرق شده است، خداوند با برجسته کردن شهدایی نظیر شهید حججی و شهید حججی ها به ما نشان می دهد که علیرغم زندگی های روزمره دنیوی می توان زندگی همراه با ملکوتی و الهی داشت.

وی افزود: در زندگی دنیوی می توان به طور معمولی زندگی کرد، ولی با تغییر نگاه، می توان لحظه به لحظه زندگی را خاص کرد، برای تغییر نگاه ابتدا باید نیت را عوض کرد، به این معنا که حواسمان باشد که تنها برای رضای خدا کار کنیم و برای جلب رضایت حضرت حق، کاری را انجام دهیم که همان اخلاص است.

همسر شهید حججی، وی را مصداق بارز خلوص و کار گمنام معرفی کرد و بیان داشت: شهید محسن حججی با اسم و رسم و لذت های دنیوی کاری نداشت، تنها مفید بودن و دیده شدن از سوی خداوند برایش مهم بود.

عباسی تصریح کرد: زمانی که انسان سعی کرد رضایت خداوند را بر رضایت خود ارحج بداند دیگر برایش مهم نیست که آن کاری که انجام می دهد کوچک است یا بزرگ، همچنین برایش مهم نیست که مردم کار وی را ببینن یا نه.

شهید حججی درون خود را کشف کنیم

همسیر شهید حججی ادامه داد: خلوص زمانی حاصل می شود که منیت ها کنار برود، کار وقتی خالص شد و برای رضای حضرت حق باشد کوچک و بزرگ آن مهم نیست،مهم برکتی است که آن کار پیدا می کند و اثرگذار می شود.

وی همچنین اضافه کرد: همه این موارد از اهم اعتقادات و راه و رسم شهید حججی است، هر کدام از ما باید شهید حججی درون خود را کشف کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار