مشاور عالی فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ایدئولوژی اسلامی رمز موفقیت در مقابل دشمنان است، گفت: دشمن از وحدت بین اقوام مختلف کرد،لر، بلوچ ، عرب می ترسد و فرماندهان شهید از زمان های گذشته تاکنون را الگوی مسیر وحدت برای ایرانیان می داند.
کد خبر: ۸۹۵۲۳۴۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از هرمزپرس؛ مشاور عالی فرمانده کل سپاه شب گذشته در مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه بیلدرانت معروف ترین کتاب در زمینه پیدایش عالم هستی است،اظهار کرد: بخش های مختلفی در این کتاب وجود دارد که در یکی از این بخش هابه پیدایش مسلمانان در عالم هستی و راه های هدایت پرداخته شده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: در بخشی که مربوط به مسلمان است راه اعجاز،هدایت و قطعیت مطرح شده بود که ادله های آن از مدارک شرعی است که در دست مسلمانان قرار دارد.

عروج تصریح کرد: عده ای دراین عوالم می گویند که ازطریق یک امام به ملکوت وصل هستند که به دودسته تقسیم شده اند تعدادی از آنها می گویند امام به دینا آمده است اما در غیبت به سر می برد و عده ای دیگر می گویند این امام هنوز به دنیا نیامده است و پدرش ومادرش نیز کسانی که دسته اول می گویند نیستند.

وی در ادامه بیان کرد: اسناد مسلمانان می گویند این فردی که به ملکوت وصل است در جایگاهی قرار دارد اگه تنها دربیابان هم بایستد دشمن آن را چندین هزار نفر می بیند و از آن می ترسد.

شهدا مصادیق را به مفاهیم تبدیل کردند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه باتاکید براینکه شهدا کسانی بودند که مصادیق اسلام رابه مفاهیم تبدیل کردند، یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند انسان ها برای رسیدن به ملکوت باید بتوانند در سخنرانی های خود مصادیق را به جای نسخه کردن به عنوان مفاهیم ودارو در اختیار مردم بگذارند و شهدا انسان هایی بودند که عقل و قلب آنها به آنها مقام عروج و رسیدن به ملکوت را داد.

عروج افزود: زمانی که خانواده شهدا خاطره روزهای آخر شهید خود را مطرح می کنند می گویند شهید از زمان شهادت ، محل شهادت و نحوه شهادت خود باخبر بودند در واقع آن امامی که به عالم ملکوت وصل هست این وعده ها را به آنها داده است.

ایدئولوژی اسلامی رمز موفقیت

وی با تاکید براینکه فرماندهان جنگ دشمن ریشه اصلی پیروزی های ما را در ایدئولوژی بودن ما می داند، تصریح کرد: در زمان جنگ دشمن ما را محاصره ۳۶۰ درجه ای کرد در این نوع از حمله دشمن باید برما چیره می شد اما رزمنده ها با کمترین سلاح و امکانات این محاصره را شکستند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به زندگی نامه امام جواد(ع) گفت: ترکیب جنگی وایدئولوژی در دوران امامان بزرگوار نیز وجود داشته به طوری که تاریخ از کنیزی یاد می کند که توانست فرزندی را تربیت کند که همواره جاودانه مانده است.

عروج بیان کرد: دشمن از وحدتی که بین اقوام مختلف کرد،لر، بلوچ ، عرب تعجب می کند و می ترسد و می گوید فرماندهان شهید از زمان های گذشته تاکنون الگوی مسیر وحدت برای ایرانیان بوده اند.

مساجدی که قدرت تفکر را از جوانان بگیرند به کلاس درس داعش تبدیل می شوند

وی با تاکید براینکه از ۲۳ سال پیش دشمن برای ساخت گروهی که از مسلمانان و یا شبه مسلمان باشد تلاش کرده است، تصریح کرد: ما اکنون در یک نقطه از جهان توانستیم داعش را شکست دهیم اما باید بدانیم این دشمن شیطانی بر روی زمین وجود خواهد داشت.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مساجد یکی از مهم ترین مکان هایی است که داعش از آن برای ترویج خواسته های خود تلاش می کند، خاطر نشان کرد: محاصره تنها به شکل نظامی نخواهد بود در واقع دشمن برای مسلمانان محاصره فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در نظر گرفته است پس باید برای مقابله با این محاصره ها برنامه ریزی کرد و مساجد را برای کارهای سیاسی فرهنگی و اقتصادی آماده تر کنیم زیرا داعش در مساجدی نفوذ می کند که امکان تفکر و تدبر برای جوانان وجود نداشته باشد.

 

یادواره شهدای گمنام با حضور مشاورعالی فرمانده کل سپاه، سردار ترابی فرماندهی محترم سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و خانواده محترم شهید حججی در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

ارسال نظرات