علمای اهل سنت شهرستان بستک با ابراز خرسندی از نابودی داعش، بر حفظ وحدت اسلامی و هوشیاری جهان اسلام در برابر فتنه های مشابه تاکید کردند زیرا معتقدند که حامیان داعش، دست از اسلام ستیزی نخواهند کشید.
کد خبر: ۸۹۵۲۳۴۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از جهانگیریه؛ امروز در حاشیه برگزاری همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه مقاومت بسیج، نظر جمعی از علمای اهل سنت شهرستان بستک را پیرامون اعلام خبر نابودی داعش، جویا شدیم که این علما با تاکید بر وحدت اسلامی بر هوشیاری جهان اسلام در برابر فتنه های مشابه دشمنان اسلام تاکید کردند.

باید هوشیار بود زیرا داعش صفاک برچیده شد اما حامیانشان هنوز هستند

سید محمدیوسف حسینی نژاد، رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان بستک با تاکید بر نقش علما و فرماندهان بسیج، این دو قشر را دارای جایگاه ارزشمندی دانست که با هم بودن آنان سبب موفقیت و پیشرفت جامعه می شود.

وی اظهار کرد: امروز دنیا، نیازمند افرادی است که خالصانه آمادگی فداکاری را داشته باشند زیرا نیروهای ارزشی از ضروریات جامعه اسلامی هستند. دشمنان همیشه دین و عقده را هدف قرار می دهند و باید از این جهت خود را مسلح کنیم و اگر دشمن موفق شود بین جوانان و دینشان فاصله ایجاد کند، آن جامعه، پذیرای تفکرات باطل می شود.

خطیب نماز جمعه اهل سنت شهرستان بستک افزود: عده ای در خارج از مرزها با تفکر بسیجی و با ایستادگی در برابر خشونت، تندروی و حرکت هایی که یقیناً بر خلاف اسلام است، سبب پیروزی جبهه اسلام شدند و فداکاری و جانفشانی، همیشه مورد تاکید دین بوده است.

وی بیان کرد: امروز خبر می رسد که بساط داعش برچیده شده است و ما خداوند را شاکریم که این گروه صفاک، بساطشان برچیده شد و ان شاء الله به طور کامل نیز برچیده می شود اما باید توجه کرد که حامیان داعش هنوز هستند زیرا در طول تاریخ همواره گروه هایی با چنین تفکراتی اما با عناوین گوناگون مانند: القاعده، طالبان، داعش و فردا نیز با نام های دیگر خواهند بود.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان بستک تاکید کرد: باید مردم و مسئولین هوشیار باشند و دست به دست هم دهند تا مثل گذشته با حفظ وحدت و هوشیاری، در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان سربلند بیرون آیند.

 

نابودی داعش خبری مسرت بخش است که نتیجه وحدت تمامی اقوام و مذاهب است

شیخ طیب خنجی یکی از علمای اهل سنت شهرستان بستک نابودی داعش را خبری مسرت بخش دانست که نتیجه همدلی و وحدت تمامی اقوام و مذاهب اسلامی است.

وی افزود: به حول و قوه الهی، حضور فیزیکی داعش به پایان رسید و این امر محقق نشد مگر با اتحاد شیعه و سنی و تمام اقوام منطقه، که این وحدت می تواند در سایر مسائل جهان اسلام نیز راه گشا باشد.

خنجی از سردار قاسم سلیمانی و تمام رزمندگان جبهه مقاومت که این پیروزی ارزشمند را به وجود آوردند تشکر و قدردانی کرد و آن را فتنه ای دانست که ۶ سال قبل به جان جهان اسلام افتاده بود که زمینه‌ساز جنایت های بسیاری شد.

این عالم اهل سنت هدف این فتنه را درگیر کردن توجهات مسلمانان به این منطقه و غفلت از رژیم صهیونیستی دانست و طراحان اصلی این فتنه را رژیم صهیونیستی، آمریکا و سایر دشمنان اسلام عنوان کرد.

ارسال نظرات