نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه شعر می‌تواند ارزش‌ها را به مردم منتقل کند، گفت: شعرا باید تبیین کننده خوبی‌ها و ارزش‌ها در جامعه باشند.
کد خبر: ۸۹۵۲۳۵۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در جمع شاعران و برگزیدگان جشنواره ملی قد قامت زخم با اشاره به اینکه شاعران و ادیبان طی کننده راه‌های هدایت جامعه به صورت‌های مختلف هستند، اظهار داشت: شعرا می‌توانند به روش‌های مختلف و با شیوایی، در راه هدایت جامعه بکوشند.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هر آنچه در عالم جمیل و جمال است برای خداوند متعال است، گفت: انسان از این همه نعمت می‌تواند به عظمت و جمال خداوند پی ببرد.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: زمانی که شخصی شعری را می‌سراید و با ارزش‌ها و زیبایی‌ها تلفیق شود و درون انسان شادی و لذت بوجود آید، منشأ همه این‌ها خدای متعال است که بوجود آورنده زیبایی‌های جهان است.
وی با اشاره به هنر‌های زیبای خداوند متعال افزود: شعر باید جمال، جمیل، زیبایی‌های خداوند که در طبیعت وجود دارد را با انسجام به جامعه القا کند و شاعران باید در این زمینه حرکت نمایند.
ناصری یزدی ادامه داد: ما شاعرانی را که از زیبایی‌های خداوند می‌گویند ستایش می‌کنیم، پس باید کمی اندیشه کنیم خداوندی را که خالق تمام این شگفتی‌ها است را چگونه باید ستایش کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه انسان بایستی از همه چیز‌هایی که خداوند در اختیار او گذاشته، در راه خدا استفاده کند، تصریح کرد: شما می‌توانید صحنه‌های عاشقانه کربلا مانند از خود گذشتگی، ایثار، فداکاری و بسیاری دیگر از ارزش‌هایی که در واقعه کربلا نهفته است را با زبان شعر برای مردم بیان کنید که فطرت انسان متوجه خدای متعال شود.
وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) فنای در راه خدا است و تمام وجودش را در راه خداوند متعال فدا کرد گفت: امام حسین (ع)، چون خداوند را ناظر می‌بیند برای او ایثار و جانفشانی می‌کند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه بیان صحنه‌های زیبای عاشورا، بسیار جذاب و دل‌نشین است عنوان کرد: بیان فضایل و کمالات روز عاشورا برای مردم سهم بسیاری بزرگی در انتقال ارزش‌ها به مردم دارد.
نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: نمی‌توان سهم شعرا در نفوذ فرهنگ در بین مردم را نادیده گرفت از جمله شعر‌هایی که با زیبایی و قشنگی بیان شده، نه نوعی که انسان بی‌پرده بیان کند، زیرا سبب کم شدن ارزش آن می‌شود.
امام جمعه یزد خطاب به شاعران گفت: شما باید بکوشید تا تبیین کننده ارزش‌ها و خوبی‌ها در جامعه باشید و به گونه‌ای ترسیم کنید که زندگی ائمه اطهار (ع) برای ما درس شود و نسل جوان نیز بتوانند این ارزش‌ها را درک و در زندگی خود اجرا کنند.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در سبک زندگی ائمه فکر کرده و ارزش‌ها و خوبی‌ها و کرامات و صفات پسندیده در شعر‌ها سروده شود، می‌تواند هدایت‌گری مناسبی باشد و از همه مهم‌تر اینکه مطالبی را ارائه کنید که در برابر فضای مجازی و شعر‌هایی که روحیه‌ها را کدر می‌کند بایستد.
ناصری یزدی اظهار داشت: ما باید بکوشیم در هر لباسی هستیم بتوانیم دِین خود را به اسلام، دین، انقلاب و امام حسین (ع) ادا کنیم و در این راه نباید کوتاهی صورت گیرد.
ارسال نظرات