خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه گفت: حضور مقام معظم رهبری نقطه عطفی در امدادرسانی و خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان بود.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۰۷
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزلری بسیج از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، امروز جمعه در نشست با گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و هیئت همراه، اظهار داشت: از ابراز همدردی و بشردوستی شما سپاسگزارم. در این زلزله در بحث امداد و نجات عملکرد بی‌سابقه ای داشتیم و در کمتر از ۲۰ ساعت حدود ۷ هزار مجروح و مصدوم را منتقل کردیم.

 

استاندار کرمانشاه بیان کرد: ارتش و سپاه به ما خیلی کمک کردند. این زلزله به خوبی وفاق ملی را در کشور ما نشان داد.

 

وی افزود: همه مسئولین عالیرتبه نظام از مناطق زلزله زده بازدید کردند که مردم آسیب دیده، روحیه مضاعفی از حضور مسوولین نظام گرفتند و باعث دلگرمی ما و تسریع در خدمترسانی هم شد.

 

بازوند گفت: حضور مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نقطه عطفی در امدادرسانی و خدمترسانی به حادثه دیدگان بود.

 

وی بیان کرد: برخی می‌گویند وسعت و دامنه کمکها و حمایت‌های مردمی فراتر از حد تصور بود، اما من معتقدم اگر کسی شناخت درستی از ملت ایران داشته باشد، می‌داند که این حمایت مردمی حتی در این سطح قابل پیش بینی بود.

 

بازوند تاکید کرد: سازمان ملل اگر تمایل و اشتیاقی به کمک به زلزله زدگان دارد، باید از طریق هلال احمر اقدام کند.

 

استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه خیرین مدرسه ساز، اتاق بازرگانی و بانکهای خصوصی قول داده اند که مدارس لازم را در مناطق زلزله زده بسازند.

 

وی با بیان اینکه هیئت دولت تاکنون مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب کمکهای بلاعوض و تسهیلات بازسازی برای زلزله زدگان درنظر گرفته است، افزود: بیش از ۲۰ مهندس و متخصص در قالب یک گروه مشغول رصد و مستندسازی زلزله اخیر هستند تا از تجارب آن در سطح ملی برای مدیریت بحران های مشابه در آینده استفاده شود.

 

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران همین مردم هستند.

ارسال نظرات