خبرهای داغ:
بسیج در دل خود تجربه های مختلف مبارزه و حمایتی را دارد که نیل به رسالتش را پر رنگتر می سازد.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۱۵
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، بسیج و تشکیل بسیج رسالتی بزرگ برای احیاء فرهنگ اسلام و انقلاب در کشور می باشد،دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می کند که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می کند به گونه ای منطقی و شیوه ای صحیح با آن خطر برخورد کرد. امام خمینی(ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج فرمودند: «دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروه ها واجب است». هم چنین اصل پیشگیری ایجاب می کند که امت اسلامی برای مقابله با هر گونه خطر احتمالی از سوی دشمنان اسلام در آماده باش کامل بسر برده و آمادگی دفاعی برای هرگونه خطری که اسلام را به مخاطره افکند را داشته باشند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) ، تاکيد کردند همه عرصه های ايران به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حركت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ايران و مقابله با چالش ها، نياز دارد.

 

زلزله کرمانشاه حادثه تلخی بود که درون خود شیرینی هايی نیز داشت. در کنار آواری که بر سر مردم شهرهای استان کرمانشاه ریخت، دستان پر مهری هم بودند که به یاری هموطنان خود شتافتند. در کنار همه کمک رسانی ها بسیج، این نیروی مخلص مردمی نیز مانند همیشه دست به کار یاری رساندن به مردم شده است. بسیاری از مردم در زلزله کمک کردند اما موضوع اصلی در کمک رسانی ها سازماندهی این موارد است. بسیج که همواره بی مزد و منت از جنگ تحمیلی تا به امروز در خدمت ملت ایران بوده است، در کارزار کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز حضور گرم و صمیمی داشته است.

بسیج تجربه بهینه ای در راستای آبادانی و اردوهای جهادی برای یاری رساندن به مردم دارد. روستايیان و مردم مناطق محروم کشورمان با امدادرسانی و اردوهای آبادانی بسیج به خوبی آشنا هستند. در وقوع هر زلزله و پیشامد ناگواری یک فضای احساسی و روانی ایجاد می شود که پس از چندی متاسفانه فروکش می کند اما کار بسیج مستضعفین بعد از فروکش کردن این احساسات پایان نمی پذیرد و در واقع تازه اغلب کارهای این سازمان مردم نهاد شروع می شود که مربوط به کار ساختاری و زیرساختی می شود. از این رو بسیج با توجه به تجربه هايی که در این زمینه دارد، درواقع به طور ساختاری و دور از هیاهوی سلبریتی گونه ای که حول کمک رسانی به مردم زلزله زده وجود دارد، کار خود را انجام می دهد.

 

هر چند که نبایسی از هر کمکی که در راستای همدلی و همدردی با مردم زلزله زده صورت می گیرد غافل شد و آنرا کوچک شمرد. با این حال فضای به هم ریخته کمک رسانی به مردم زلزله زده نشان می دهد که سازمان های مردم نهاد با تجربه مانند بسیج مستضعفین می توانند در کمک رسانی بهتر و بیشتر به مردم حادثه دیده مثمر ثمر واقع شود.

 

بسیج در دل خود تجربه زیبای مادران و مردمی که پشت جبهه حق علیه باطل برای پشتیبانی رزمندگان خود تلاش می کردند و با دست های خالی آذوقه و مواد غذایی لازم را تهیه و به جبهه ها می فرستادند، دارد.

 

نیرویی که در بسیج مستضعفین برای رسیدن به اهداف بزرگ نهفته و تا به امروز موفقیت آمیز بوده است و در سطوح و قشرهای مختلف از دانشجویان و اساتید گرفته تا پزشکان و کسبه بازار و مردم مختلف می تواند به طور بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات