مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در کارگروه اشتغال استان، گفت: سهم استان از تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال فراگیر در کشور 8 هزار و 730 میلیارد ریال است و انتظار می رود با اجرای این طرح 28 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۴۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میراحد حسینی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه حداکثر 20 درصد از تسهیلات فراگیر سهم تعاونی هاست، گفت: برای طرح های ایجادی هم سقف تعیین شده است .
وی اعلام کرد تصویب طرح های اشتغال فراگیر تا 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در اختیار شهرستان هاست.
حسینی گفت: این تسهیلات برای طرح های بدون مشکل است و بانک عامل اختیار بررسی طرح و اعطای تسهیلات را دارد.
وی با بیان اینکه 10 رسته شغلی از جمله صنایع دستی، آجیل و خشکبار، حمل و نقل، پرورش دام و طیور ، پوشاک و نرم افزار در قالب طرح تکاپو به منظور استفاده از تسهیلات اشتغال پیش بینی شده است، گفت: سرانه اشتغال در این طرح 300 میلیون ریال است.
حسینی گفت: واحدهای ایجادی و واحدهایی که درصدد توسعه هستند در قالب سرمایه در گردش می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی همچنین سهم استان را از 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی 4 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هم در این نشست با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محل کار یکی از طرح های پنجگانه اشتغال زایی است، گفت: این طرح در جهت اشتغال مولد و پایدار، استفاده از ظرفیت واحدهای کارگاهی و در راستای مدل استاد شاگردی اجرا می شود.
نماینده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال بدون هزینه از رویکردهای این طرح است، گفت: تعهد استان 36 هزار نفر ساعت بود و ما 72 هزار نفر ساعت آموزش دادیم.
وی با اشاره به اینکه 305 نفر در قالب این طرح آموزش دیده اند، گفت: بیشتر آموزش دیده ها از تبریز هستند.
نماینده با بیان اینکه نیاز به همکاری بیشتر اصناف برای اجرای این طرح هستیم، گفت: پس از 27 سال درصدد این هستیم که کسبه را دوباره وارد مدار استاد شاگردی کنیم که نیازمند همکاری رسانه ای است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها