خبرهای داغ:
كارشناس مركز تخصصي نماز مطرح كرد

تجهيز به شيوه‌هاي نوين تبليغي براي توسعه و ترويج نماز

كارشناس مركز تخصصي نماز گفت: بايد به شيوه‌هاي نوين تبليغي براي بهبود وضعيت نماز و توسعه و ترويج آن مجهز شويم.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۵۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در قم، با اشاره به اقدامات لازم برای بهبود وضعیت نماز اظهار کرد: برای بهبود وضعیت نماز و توسعه و ترویج آن باید به شیوه‌های نوین تبلیغی مجهز شویم و برای این منظور از فضای مجازی، شیوه‌های ارتباطی و ارتباط چهره به چهره با صنوف مختلف مانند پزشکان و دانشجویان باید استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: نماز حاکمیت خداوند در زندگی انسان است. اگر کسی با خداوند ارتباط برقرار کند هیچ ناراحتی پیدا نمی‌کند.

کارشناس مرکز تخصصی نماز با اشاره به طرحی برای نخستین بار برای دعوت فرزندان به نماز گفت: این طرح سه دوره هفت ساله را شامل می‌شود که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت شده که در هفت سال نخست 70 درصد و هفت سال دوم 20 درصد تأثیر در زمینه نمازخوانی وجود دارد و هر اندازه سن افراد افزایش پیدا کند میزان این تأثیرگذاری کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: بنیان‌های نماز باید در هفت سال نخست زندگی قرار داده شود؛ هفت سال دوم با تشویق می‌توان این امر را ادامه داد و هفت سال سوم دوران تثبیت است به طوری که فرد در زمینه نماز غیرت به دست می‌آورد و می‌تواند از اعتقاد خود دفاع کند.

محمودی با بیان اینکه لازم است فعالیت زیرساختی در زمینه نماز انجام شود گفت:‌ به همین دلیل طرح‌ سلامت معنوی تعریف شده که در این طرح پزشکان و پرستاران، بیمار را به نماز دعوت می‌کنند؛ این امر اثر بیشتری به همراه دارد.

وی عنوان کرد: خانواده در سنین بالا چندان نمی‌توانند فرزندان را به نماز دعوت کنند بلکه باید کارشناس و فرد متخصص وجود داشته باشد و بتواند این کار را انجام دهد.

ارسال نظرات