خبرهای داغ:
همراه با پایان کار چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی؛
جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی با هدف معرفی نظریه پردازان و نوآوران علوم انسانی اسلامی و معرفی الگوهای موفق جهت ایجاد تحول در علوم انسانی به برترین نوآوران و نظریه پردازان بر طبق معیارهای مشخص شده اعطا می گردد.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۵۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

برترین نوآوران و نظریه پردازان علوم انسانی اسلامی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری بسیبج از قم، چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی که  در تهران آغاز به کار کرده بود  ،  همراه با گزارش دبیر علمی کنگره دکتر عطاءالله رفیعی آتانی و قرائت پیام آیت الله العظمی سبحانی  و اعطای سومین دوره جهانی جایزه علوم انسانی اسلامی در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم (ع) در قم به کار خود پایان داد.

 سومین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا نظریه پرداز برجسته در فلسفه علوم اجتماعی، حسن سبحانی نظریه پرداز برجسته در اقتصاد اسلامی، و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه نظریه پرداز برجسته در فلسفه علوم انسانی اسلامی اختصاص یافت.

جایزه  جهانی علوم انسانی اسلامی در سطح بالاترین ارزش مادی و معنوی در نوع جوایز مشابه در جمهوری اسلامی ابران و با ماهیت غیر دولتی اعطا می شود.

بر اساس نظام نامه مصوب، جایزه ویژه به برترین نوآوری و نظریه در قلمرو علوم انسانی اسلامی - در صورت به دست آوردن حد نصاب های لازم -اعطا خواهد شد. به علاوه هر نوآوری و نظریه برتر در هر یک از رشته های علوم انسانی نیزجایزه - مشروط به اخذ حد نصاب لازم - اعطا خواهد شد.

موضوع این جایزه، نوآوری و نظریه پردازی در قلمرو علوم انسانی اسلامی ، بر مبنای نو آوری و نظریه پردازی است.

نوآوری علمی عبارت است از به کارگیری خلاقیت در جهت: دست یابی به یک معماری تازه برای یک دانش، تاسیس دانشی نو ، ابداع روش شناسی نو برای یک دانش ، ساخت یک نظام علمی تازه ، ارئه شرح یا تفسیری متفاوت از یک مساله یا نظریه غامض و پیچیده ، و همچنین طراحی مدلی تازه برای پیاده سازی عملی یک نظریه یا نظام علمی ، از طریق فرایند معتبر علمی است.

نظریه در قلمرو علوم انسانی اسلامی عبارت است از یک  یا مجموعه ای منسجم از دیدگاه ها برای شناخت روشمند واقعیت های انسانی و اجتماعی یا حل یک مسئله علمی عمده یا کلیدی ، با اتکا به فرضیه ای روشن ، بر اساس مبانی و معارف اسلامی و با روش شناسی و مستندات معتبر ، که متناسب با هدف خود ، از کار آمدی لازم برخوردار باشد.

علیرضا مومنی

ارسال نظرات