خبرهای داغ:
به بهانه هفته بسیج:

تجلی خودباوری مؤمنانه

یکی از مهم ترین شاخصه های بسیج و بسیجی ، توجه جدی به اصل خودباوری در سایه رویکرد مومنانه و کار مخلصانه برای خدای متعال است و این که در سایه اعتقاد انقلابی و حرکت جهادی می توان ، کارهای به ظاهر ناشدنی را به سرانجامِ مطلوب رساند.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۵۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

تجلی خودباوری مؤمنانه

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اعجازِ حاصل از تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال 58 شاید در آن زمان در مخیله و باور کمتر کسی می گنجید و قابل پیش بینی بود اما به یاری و خواست الهی هر چه از عمر انقلاب اسلامی گذشت، معجزه هایی که در مدرسه عشق بسیج ظهور و بروز پیدا کرد بیش از پیش همگان را- چه در داخل و چه خارج از مرزهای کشور- به تحسین بابت اقدام ماندگار امام عظیم الشان(ره) در تاسیس این شجره طیبه واداشت.

در خصوص بسیج و نقش و تاثیرگذاری فوق العاده آن در عرصه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی، نظامی و ... در این سال ها بسیار سخن گفته شده ، هر چند که اهمیت و گستردگی بسیج چنان است که همچنان جا دارد در این باره ، دایره صحبت را توسعه داد.

بی گمان یکی از مهم ترین ویژگی های بسیج و بسیجی ، علاوه بر رویکرد مومنانه و کار مخلصانه برای خدا، توجه به اصل خودباوری است و این که در سایه اعتقاد انقلابی و حرکت جهادی می توان ، کارهای به ظاهر ناشدنی را به سرانجامِ مطلوب رساند.

خودباوری به معنای باور به توانایى نیروی های مومن و انقلابی در دنبال کردن فعالیت ها و ثابت قدم بودن، یعنی باور به توانایى های جبهه خودی و علاقه مندان به نظام اسلامی در عبور از موانع و مشکلات و تحقق وعده ها آن هم در اوج مظلومیت و فشار و تهمت.

به تعبیر مقام معظم رهبری، بسیج یعنی گردآوردن و به خط کردن ظرفیت ها و امکانات برای رسیدن به مقصود و چه زیبا ایشان در دیدار روز گذشته آحاد بسیجیان با ایشان فرمودند: "انقلاب اسلامی اگر همه آن چه را که امروز داریم ، داشت ولی بسیج مردمی را نداشت قطعاً لنگی در کارهایش به وجود می آمد"

بر اساس کلام امیرالمومنین (ع) یکی از راز و رمزهای خودباوری ، خودشناسی و به تعبیر حضرت، معرفت به شناخت خود است و بسیجیان که در مکتب ولایت رشد و نمو داشته و در مسیر ولایت مداری بالیده و افتخار آفریده اند، بیش از دیگر اقشار جامعه، معتقد و باورمند به این اصل کلیدی بوده و هستند، چه آن که بسیج در قاموس نظام اسلامی و در فرهنگ انقلاب اسلامی یعنی خواستن و توانستن.

در این میان جای بسی تاسف است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، عده ای در داخل همچنان آیه یأس خوانده و می گویند که ما نمی توانیم در برابر قدرت های مستکبر عالم بایستیم و حال آن که شکست داعش پس از 6 سال فتنه گری و جنایت ، یکی از آن اقدامات ارزشمند به برکت تحکیم و توسعه تفکر و روحیه بسیجی در منطقه غرب آسیا می باشد.

صدالبته اعتماد به حضرت باریتعالی، اعتماد به نفس و خودباورى را بسی مضاعف مى کند، چه آن که به بیان نورانی امام علی (ع) "روحیه انسان با ایمان، از سنگ خارا شکست ناپذیرتر است"

از سویی یکی دیگر از ویژگی ها و شاخصه های کلیدیِ بسیج و بسیجی ، اُمیدوار بودن به آینده ای روشن است چه آن که اساساً انسان خودباور، به آینده امیدوار است و مى داند که سرانجام نتیجه تلاش خود را خواهد گرفت؛ شکست بزرگ داعش با وجود حمایت پیدا و پنهان حدود 60 کشور و در راس آن ها آمریکای جنایتکار و اسراییل غاصب نشان داد که در صورت مجاهدت در مسیر خواست خدای متعال، پیروزی و نصرت شامل حال مومنین و مجاهدین خواهد بود و این وعده تخلف ناپذیر حضرت احدیت است.

ارسال نظرات