خبرهای داغ:
5 آذرماه؛

یادواره شهدای پایگاه صاحب الامر (عج) سمنان برگزار می شود

پنجم آذرماه؛ به مناسبت هفته بسیج یادواره شهدای پایگاه صاحب الامر (عج) سمنان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۵۲۴۶۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

مظاهری در گفت و گو با خبرنگار بسیج از سمنان،ضمن گرامیداشت هفته بسیج در خصوص یادواره شهدایی که به مناسبت هفته بسیج در پایگاه صاحب الامر(عج)سمنان برگزار می شود بیان کرد: زمان یادواره شهدای این پایگاه در تاریخ پنجم آذرماه بعد از نناز مغرب و عشا همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) که مصادف است با سالروز تشکیل بسیج درمحل مسجد صاحب الامر(عج) برگزار خواهدشد.
فرمانده پایگاه صاحب الامر(عج)سمنان خاطرنشان کرد: یادواره شهدای این پایگاه‌ همه ساله به صورت ثابت همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) با حضور مسئولین استانی و شهرستاتی برگزار می شود.
وی افزود: یادواره شهدا یکی از تکالیفی است که ما باید نسبت به دِینی که شهدا بر گردن ما دارند انجام دهیم؛چراکه هر نفس زندگی خود را مدیون شهدا میدانیم.
مظاهری با اشاره به هدف برگزاری یادواره شهدا، اظهارکرد: هدف اصلی که ما به دنبال آن هستیم یک هدف بلند مدت است؛یعنی سیره شهدا را در جهان بگسترانیم و ما به همت بسیجیان این پایگاه از منطقه و محدوده خود شروع کرده ایم و امیدواریم که به هدف خودمان برسیم؛همانند داستان اربعین سیدالشهدا(ع) که در ایام اربعین در کل جهان و به رهبری رهبر معظم انقلاب حرکت زیبایی به جریان می افتد.
وی خاطرنشان کرد: ما نمیخواهیم یک روز در کل سال به اسم یادواره شهدا به دنبال شهدا باشیم بلکه همواره به دنبال راه انداختن جریانی هستیم که در کل سال و سپس در کل لحظات به دنبال راه شهدا باشیم؛چراکه شهدا هم مثل مولای بی سرمان،امام حسین (ع) مخصوص یک مقطع خاصی مثل محرم و صفر یا فقط یک یادواره شهدا در کل سال نیستند.
فرمانده پایگاه صاحب الامر(عج)تصریح کرد: این گونه مراسم ها است که روحیه معنوی ملت ما را تقویت میکند و باعث می شود محکم تر از همیشه مقابل دشمن ایستادگی کنند.

وی در خصوص راهکارهای تثبیت اثرات نعنوی یادواره های شهدا، بیان کرد: مهم ترین راهکار در تثبیت اثرات معنوی یادواره شهدا که قشر اصلی آن قشر جوان است این است که از ظرفیت فوق العاده فرهنگ ایثار، شهادت و شهدا با توجه به نیازهای امروز بهره ببریم؛اگر به این مورد توجه شود به یقین بسیاری از مشکلات جوانان در زمینه های مختلف حل می شوند.
وی افزود: این را بدانیم که برای ترویج سیره شهدا باید آن ها را از غربت خارج کنیم؛متأسفانه شهدای ۸سال دفاع مقدس ما هنوز در غربت هستند و همچنان آنطورکه باید،شهید و مقام شهدا را به صورت هنرمندانه برای جوانان تبیین نکرده ایم تا به صورت الگو یک جوان بتواند در تمام زمینه های زندگی خود شهید را الگو قرار داده و از وجود زنده او استفاده کند؛همانند عباس دانشگر
که این شهید در زمینه علمی نمره های بالا داشت و نزدیک به پیش از ۱۰۰ جلد کتاب را فیش برداری کرده بود؛در زمینه ورزشی نیز جودوکار بود
وی در خصوص شهید دانشگر اظهارکرد: او در زمینه تهذیبی هم هر روز برنامه مفصلی برای خود داشت؛در زمینه های دیگر مثل اخلاق نمونه بود؛ در زمینه ازدواج هم که نامزد کرده بود درحالی که بیست و یک سال بیشتر نداشت.

مظاهری شهدای مدافع حرم را شهدایی غریب دانست و خاطرنشان کرد: ما باید به صورت ریز و دقیق بر روی شهدا کار کنیم؛ لحظه لحظه زندگی شهدا درس است؛این را بدانیم و فریاد بزنیم راه شهدا امتداد راه کربلا است و اگر این جا کم بگذاریم مثل این است که در رسیدن به قافله کربلای حسین (ع) کم گذاشته ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها